Papier formaat Indesign PDF klopt niet.

Ik heb een document gemaakt met Indesign, die ik geexporteerd heb naar PDF en heb geprint via Voorvertoning, maar zo'n 10 mm aan de onderkant mist gewoon. Ook aan de zijkant een aantal millimeter.

Als ik ga printen via Indesign en ik vink aan ‘scale to fit’ staat er ook dat het op 95,48% geprint word, terwijl bij Document Setup de groote ook op A4 staat.

wat zie ik over het hoofd en doe ik verkeerd :?

Kan je printer wel A4 tot aan de rand printen? Want 'scale to fit media' zegt 't al: hij verschaalt de afdruk tot het printbare vlak en als je die niet aangevinkt (en dus 100% print) hebt dan print ie domweg je document niet waar ie niet kan printen en mis je een stukje ja

thats it

M.a.w je kan een A4tje nooit 100% op een A4tje printen (tenminste aflopend dus). Wil je alles 100% hebben zal je je PDF op A3 formaat moeten printen.

het is een simpele deskjet printer, dus die zal dan wel niet helemaal kunnen printen over het hele A4? We hebben een HP Deskjet 920c, dan doe ik het maar met scale to fit :)

erg bedankt!

scale to fit houdt in dat je je document zo verkleint dat je juist wel rekening houdt met de marges van je printer. (scale to fit aan = niks valt er af = ongeveer zoom 95%; scale to fit uit = geen rekening houden met je marges en alles weg laten vallen wat hij niet kan printen = 100%) Tenzij je dus inderddag bijvoorbeeld een canon pixma printer hebt die wel tot aan de randjes kan printen. :D (geweldige printers overigens die canons)