Parallels Desktop 10 is uit

Parallels Desktop 10 is beschikbaar. Als Yosemite Beta 6 gebruiker was ik in elk geval blij dat deze het weer doet nadat Parallels Desktop 9 niet meer startte. Het uiterlijk is weer iets frisser, upgraden ging zonder enig probleem.

Parallels claimt zelf vooral snelheidswinst, lager geheugen en batterijgebruik. Ik vond het al vrij snel gaan sinds ik SSD heb (dus niet alleen dankzij PD zelf), maar het lijkt inderdaad nog weer wat sneller. Verder kan de nieuwe functie voor het vrijgeven van harde schijfruimte sommigen wellicht helpen; eigenlijk vreemd dat dit het pas in versie 10 erin is gekomen.

Dan mag Yosemite gratis zijn, maar je mag elke keer weer dokken om Parallels werkend te houden :frowning:
Probeer wel met US Dollars te betalen, dat scheelt weer wat centen

Geef mij maar VMWare :slight_smile:

[quote=Absrnd url=http://www.onemorething.nl/community/topic/parallels-desktop-10-is-uit/#post-2719957 time=1408528632]Probeer wel met US Dollars te betalen, dat scheelt weer wat centen
[/quote]

en dan ook via een staat, waar geen sales-tax wordt gerekend voor software-export :slight_smile:

Werkt 9 dan niet met Yosemite?

Wel impressive wat ze doen met het overbrengen van iMessage, Handoff bellen en je bestaande accounts naar Windows. Zelf heb ik ooit VMware gekocht, dat kan dit allemaal niet. Maar of die features ook echt nuttig zijn?

Ik ben zelf bij versie 4 gestopt met Parrallels. Dat upgraden met de bijbehorende kosten werd me allemaal iets te gortig. Enfin, 6 versies verder in, 4 jaar?

Niet zonder het nodige kunst en vliegwerk maar eerlijk is eerlijk, Yosemite is nog steeds in het beta stadium. Erg veel zegt het niet over de final release maar Parallels kennende zal er wel weer het nodige stuk zijn wat pas maanden later opgelost wordt (het bekende ontmoedigingsbeleid). VMware Fusion werkt beter op Yosemite maar ook die kent bugs en heeft een nieuwe versie in de pijplijn zitten. Ik zou pas verder gaan kijken ergens in oktober~november (na release van Yosemite).

En wat is er mis met Virtual Box? Ikzelf heb ook ooit met Parallels gewerkt, maar ben op versie 7 blijven hangen, die ik ooit in een of andere bundel met veel korting kon kopen. Ik vind het veel te duur voor het kunnen draaien van een incidenteel Windows programma. Virtual Box werkt ook prima; heeft misschien een hoop features niet, maar is dat nou allemaal zo erg?

het enige en ook nog eens kleine programma dat ik onder Windows gebruik, heeft een perfecte ondersteuing van usb nodig.
toen ik dit programmaenkele jaren geleden ging gebruiken, had VB nauwelijks usb ondersteuning.
tegenwoordig is dit wel verbeterd, maar voor mij onvoldoende.
dus ga ik maar weer verder met PD :slight_smile: