parallels, XP en windows VPN: anti virus / firewall nodig?

Ik heb via parallels een XP home versie geplaatst in een virtuele machine op mijn MBP en via daar een VPN gemaakt met mijn werk. Dit gaat met speicale windows software van mijn werk en een tooken. Dit werk allemaal perfect en in ben onder de indruk wat apple en parallels allemaal kunnen zonder probleem. Mijn vraag: als ik aangesloten ben via de VPN (daar gebruik ik alleen de parallels voor) moet ik dan bang zijn dat er nog virussen ed op mijn window gedeelte komen? Of is deze VPN altijd afgeschermd? Ik heb wel de windows firewall aanstaan. Of moet ik toch nog een zone alarm suite oid installeren op min virtuele windows machine? Hebben hier mensen ervaring mee?

het blijft windows! ik doe hetzelfde, en mijn systeembeheerder was ook onder de indruk van mijn macbookpro met windows in een venstertje. Maar hij haalde pas opgelucht adem toen hij zag dat ik ook NOD32 had draaien...

is NOD32 beter dan zone alarm suite? Op de site zie ik geen vergel;ijkingsmogelijkheid met deze virus en firewall programma. Heeft NOD32 ook een firewall? Hij is wel goedkoper (ZASuite kost 86 euro ongeveer.

Sorry, maar dit gaat dus helemaal niet over de Mac. Ander onderwerp s.v.p. conform de forum-etiquette.