parallels

Mss een stomme vraag...Als ik parallels installeer op mijn iMac intel moet ik dan ook een virusscanner installeren? Zoja, dan veronderstel ik dat het een virusscanner voor windows moet zijn en geïnstalleerd moet worden op de windowspartitie. Welke zijn dan aanraders?

Volgens mij moet dat idd wel, ik denk dat je dan gewoon een normale virusscanner moet kiezen, McAffee of Norton ofzo. Als je nog een Windows pc hebt kun je ook hetzelfde gebbruiken als wat daar op staat.

je microsoft-installatie is gewoon vatbaar voor virussen. een virusscanner is dus erg belangrijk. mcaffee en norton kosten geld. daarbij is de laatste ook nog eens een draak van een ding. installeer gewoon avg van grisoft, die is goed genoeg.

denk er ook aan om een firewall te installeren, zodat trojans etc niet zo gemakkelijk hun werk kunnen doen. gebruik hiervoor bijvoorbeeld kerio.

AntiVir is erg goed en gratis:

www.antivir.com

Of je downloadt ff Symantec ergens, vind ik nog altijd het fijnste voor op windows-bakken :)

[quote:fb59c76542="RiFF"]Of je downloadt ff Symantec ergens, vind ik nog altijd het fijnste voor op windows-bakken :)[/quote:fb59c76542] Norton is van Symantec en Norton is vreselijk. Het vraagt veel te veel van je systeem.

Ik zou zeggen McAfee of NOD32

Ik zou zeggen, koppel je Parallels Windows VM gewoon niet op internet, en als je een file moet downloaden, doe het onder OSX en open hem onder windows via je parallels shared folders \.psf .

[quote:9a0784bae1="Kryptonate"][quote:9a0784bae1="RiFF"]Of je downloadt ff Symantec ergens, vind ik nog altijd het fijnste voor op windows-bakken :)[/quote:9a0784bae1] Norton is van Symantec en Norton is vreselijk. Het vraagt veel te veel van je systeem.

Ik zou zeggen McAfee of NOD32[/quote:9a0784bae1]

Ik zeg toch ook niet Norton? Symantec is een apart AV-programma, en is bijzonder light weight. Weet wel waar je het over hebt! :wink:

[quote:c2c4315a8d="RiFF"][Ik zeg toch ook niet Norton? Symantec is een apart AV-programma, en is bijzonder light weight. Weet wel waar je het over hebt! ;)[/quote:c2c4315a8d]

Norton 2001 ?
Compleet mee eens.

Norton 2006 ?
Compleet mee on-eens.

Weet je wel waar je het over hebt! :wink:

En trouwens, Symantec is helemaal geen apart AV-programma, dat is Norton ;).

[img:264d26935d]http://riff.endoria.net/symantec.jpg[/img:264d26935d]

Lijkt mij toch echt een apart AV-programma! Of heb ik het nu fout…

Norton AV is prima. Ik heb het ook een tijd gebruikt in mijn Windows tijd. Nu gebruik ik de gratis AVG Anti Virus (ben gieriger geworden).

AVG is gratis en werkt goed.

Symantec is nog erger dan microsoft… hoeveel pcs (&macs) die troep om zeep heeft geholpen is niet te tellen :stuck_out_tongue:

Symantec/Norton is best okee, zolang je het maar op tijd verwijderd, want als je daar te lang mee wacht is het er niet meer af te krijgen. :P

[quote:0a82194391="RiFF"][img:0a82194391]http://riff.endoria.net/symantec.jpg[/img:0a82194391]

Lijkt mij toch echt een apart AV-programma! Of heb ik het nu fout…[/quote:0a82194391]

Dat was in de tijd dat Symantec alleen nog maar een AntiVirus programma had.
In der tijden zijn er meer apps bijgekomen, en is het AntiVirus programma Norton genoemd.

Mmmm, ik heb Symantec AV toch op een groot aantal peeceetjes gedraaid voor een aantal jaartjes en dat zonder problemen :?. Ik draai hun AV nu ook op al mijn Macjes zonder problemen. Maar goed, ik zal wel het wel weer mis hebben :innocent: .

[quote:594fe66955="Barabas2005"]Ik draai hun AV nu ook op al mijn Macjes zonder problemen[/quote:594fe66955]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom draai je AV-software op een Mac?

[quote:8163fad740="RiFF"][quote:8163fad740="Barabas2005"]Ik draai hun AV nu ook op al mijn Macjes zonder problemen[/quote:8163fad740]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom draai je AV-software op een Mac?[/quote:8163fad740]

Double dutch?

Het is idd makkelijker om geen internetverbinding te nemen als je op windows werkt. Norton maakt je systeem erg langzaam namelijk en het neemt allemaal best veel van je harde schijf in....

Symantec is zeer zeker niet meer wat het geweest is. Het is groot, log en langzaam en vreet geheugen.

Een fijne vind ik zelf www.free-av.de. Klein compact en in denk drie/vier jaar tijd is er bij mij nooit een virus doorgekomen.

Verder is het denk ik nog belangrijker om een goede firewall te hebben met Windows, en dan kies ik meestal voor www.zonelabs.com. Let er even op dat je de gratis versie zonder al die reclame downloadt, dan werkt dit prima.

Met Norton AV was voordat versie 2004 uit kwam nog mee te werken.

Maar sinds versie 2004 is het bergafwaarts gegaan. Bleek dat bijvoorbeeld meerdere gebruikersaccounts in Windows 98 slecht ondersteund werden. Als de eerste gebruiker zich afmeldde en de computer aan liet staan, dan werd bij het aanmelden van alle volgende gebruikers de antivirus detectie uitgeschakeld.

Later kreeg ik soms moeilijkheden met het verwijderen van versie 2004, daar heb ik veel in het register voor zitten wroeten. De manier van updaten ging steeds omslachtiger, de volgorde waarin die updates binnenkwamen ging niet altijd goed en van het telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw op moeten starten werd ik ook horendol. Niet alleen onder 98, ook onder XP.

Het werd echt te gek met de grote vierkante pop-up vensters rechtsonderin, vanaf toen zijn we gaan kijken naar McAfee. Deed die dat ook en bovendien wilde McAfee soms eerst naar een website voor updates, waar je dan telkens weer een inlognaam en wachtwoord moest invullen.

Sindsdien gebruiken we lichtere virusscanners, momenteel is dat de gratis AVG Free. Die is ook veel geschikter voor virtuele machines, juist omdat hij zo klein en snel is.