Parental Controls probleem met Leopard in Active Directory.

Hallo,

Ik loop tegen een probleem aan waar ik tot dusverre weinig over kan vinden op het internet.
Het gaat om Leopard MB Pro’s. Ik hang deze machines in ons Windows Active Directory domein. De user logt dan in en krijgt een lokale mobile home folder. Deze gebruiker wordt lokaal beheerder, maar vanwege de één of andere reden staat er bij Accounts; [Usernaam], Beheerder, Beheerd en dit betekent mijns inziens dat deze gebruiker Parental Controls ingeschakeld heeft staan. Door het inloggen op de machine via een lokale beheerdersaccount die niet in het domein hangt (was al aangemaakt voordat de machine in het domein kwam) kan ik bij de gebruiker zien dat Parental Controls ingeschakeld staat en ik kan dit vinkje dan ook uitzetten. Maar als de user waar het uiteindelijk om ging weer inlogt staat het vinkje weer aan.

Ik heb tot op heden nog geen echte restricties ten aanzien van Parental Controls gezien, maar het tabje Inloggen bij Systeemvoorkeuren>Accounts van de gebruiker is niet meer te benaderen en heel Systeemvoorkeuren loopt dan vast.

Het lijkt op een bug en 10.5.2 geeft geen oplossing.
Zijn er anderen die hier ook last van hebben en mogelijk een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Cor