Partitie maken mislukt

Ik ben bezig Bootcamp te intalleren maar helaas krijg ik de volgende foutmelding:

[img:53a34d2b8c]http://www.magix-photos.com/mediapool03/D1/8D/E9/30/04/1E/11/DB/8F/39/B2/09/55/90/F8/2C/oma/10/0D1C7E30041F11DBBB478A065590F82C.jpg[/img:53a34d2b8c]

Mijn harde schijf is al uitgebreid geformateerd.
Iemand enig idee wat te doen?

Heb je die tweede partitie zelf gemaakt of heet BootCamp dat zo gedaan?

Ik heb nog helemaal geen partitie gemaakt. Bootcamp wil het niet :(

Hij zegt dat er bepaalde bestanden niet verplaatst kunnen worden, dus heb je misschien iets van andere programma's of achtergrondservices open staan die de boel belemmeren? Anders zou ik het ook niet meer weten :sealed:

Volgens tip in een thread op macrumors probeerde ik het met de minimale partitiegrootte maar dat werkte ook niet.

Heb niets anders aanstaan.

Een mss omslachterige oplossing is om een volledige kopie te maken van je HD op een externe schijf. Dan de schijf helemaal te wissen en de 2 partities terug instellen om vervolgens al je gegevens terug op de eerste partitie te zetten en dan windows op de tweede.

Maar probeer eerst eens wat permissies te herstellen en eens opnieuw op te starten, je weet nooit dat het helpt.

Mijn externa harde schijf is helaas de helft van mijn interne. Ben al mn files naar de externe en mijn vriendin haar mini te backuppen en zal vervolgens een schone installatie doen. Wat een werk om een paar k*tspelletjes te kunnen spelen 8)

Als je handmatig een tweede partitie maakt zal die door BootCamp ook niet geaccepteerd worden...

waarom niet? bootcamp is niks anders dan een partitie-programmaatje en een driver-cd-brand-programma: wat er voor zorgt dat je XP kunt draaien is de Firmware...

dus als je op je interne schijf een partitie hebt en je hebt de nieuwste firmware, dan kan je gewoon de XP-CD erin stoppen en opstarten met de C ingedrukt → kies dan (de goede!!!) partitie en laat windows die formatteren / zorg er zelf voor dat hij al fat32 (als je de partitie vanuit OSX wilt kunnen benaderen) of NTFS is geformatteerd.

het is zelfs mogelijk op een externe HD te installeren, mij is het niet gelukt, omdat mijn HD dat niet ondersteunt: ik heb nu een 5GB partitie intern en de installaties van spellen op de externe (FAT32) schijf

gebruik bootcamp wel voor de driver-cd! maar verder heb je het niet nodig: schijfhulp-programma kan heel goed partities maken :slight_smile:

[quote:419ecf7729="gerror"]Mijn harde schijf is al uitgebreid geformateerd.[/quote:419ecf7729] HFS+?

er staat uitgbreid (journaled)

dat moet worden geformatteerd door windows: schijfhulp kan formatteren naar FAT32: dit kunnen zowel windows als OSX lezen en beschrijven als je NTFS wil (alleen leesbaar voor OSX) dan moet je dat laten doen door de windows installer

Het screenshou lijkt me duidelijk: 133 GB,. 15 GB vrij. en je probeert een 15 GB partitie te maken. Dat kan niet goed gaan (zoals blijkt)

eerst meer dingen weggooien, dan opnieuw proberen lijkt me.
minimaal 2x de be-oogde grootte voor de windows partitie weggooien.

Hij heeft na het aanmaken van een 15 gig partitie nog 15 over. Heb het ook la met het minimum geprobeerd.

[quote:32ffb4f706="martijngrootens"]waarom niet?[/quote:32ffb4f706]Het programma BootCamp zelf weigert als je meer dan 1 partitie hebt op je schijf aan de slag te gaan...

[quote:32ffb4f706=“martijngrootens”]bootcamp is niks anders dan een partitie-programmaatje en een driver-cd-brand-programma: wat er voor zorgt dat je XP kunt draaien is de Firmware…
dus als je op je interne schijf een partitie hebt en je hebt de nieuwste firmware, dan kan je gewoon de XP-CD erin stoppen en opstarten met de C ingedrukt → kies dan (de goede!!!) partitie en laat windows die formatteren / zorg er zelf voor dat hij al fat32 (als je de partitie vanuit OSX wilt kunnen benaderen) of NTFS is geformatteerd.[/quote:32ffb4f706]Da’s waar. Lijkt mij. Heb je het zelf op die manier gedaan?

[quote:32ffb4f706=“martijngrootens”]dat moet worden geformatteerd door windows: schijfhulp kan formatteren naar FAT32: dit kunnen zowel windows als OSX lezen en beschrijven
als je NTFS wil (alleen leesbaar voor OSX) dan moet je dat laten doen door de windows installer[/quote:32ffb4f706]Nou… Dat zou gelden voor de XP partitie, maar wat ik uit het verhaal van gerror begrijp, is dat BootCamp de schijf niet eens wil partitioneren omdat OSX bepaalde bestanden niet zou kunnen verplaatsten… En ja, hoe dat nou komt is me ook een raadsel :expressionless:

er zit voor de topicstarter nu niks anders op dan zijn HD formatteren en partitioneren, dit partitioneren kan net zo goed met schijfhulp als met bootcamp (bootcamp werkt misschien makkelijker, maar het is niet nodig) iedereen roept dat bootcamp het mogelijk maakt om XP te installeren, maar het is de firmware die dat doet. bootcamp is handig, omdat het je HD partitioneert zonder dat je de boel moet formatteren en omdat je er een driver-cd mee kan maken, verder is het iets

Nou, da's misschien wat rigoureus.... Ik blijf het vreemd vinden dat BC z'n hardeschijf niet gewoon wilt partitioneren. Misschien is het inderdaad wel de vrije schijfruimte, wie zal het zeggen?

Heb net alles gebackupped en helemaal opnieuw geformatteerd. Hoop dat het nu wel lukt.

Hmmm, het lukte niet. Ik heb een upgrade licentie via surfspot gekocht. Volgens een thread op tweakers kon je deze gewoon gebruiken. Helaas vroeg hij om een eerdere versie. Systeembeheerder op werk heeft gelukkig nog we een oude win2000 voor me.

Win2000? Alleen XP SP2 werkt onder Boot Camp?!