Partitie maken mislukt

nee hoor, werkt wel (als het goed is) en niet 'onder bootcamp' maar 'onder de nieuwe firmware' :P

Ik heb ook XP gekocht maar tijdens het verifieren vroeg ie om een vorige versie zodat hij verder kan.

[quote:e3ed3bc40a="martijngrootens"]nee hoor, werkt wel (als het goed is) en niet 'onder bootcamp' maar 'onder de nieuwe firmware' :P[/quote:e3ed3bc40a] Inderdaad. Alleen moet je 'm slipstreamen met SP4 en een bestandje vanuit XP SP2. [url=http://forum.onmac.net/showthread.php?t=1096&highlight=windows+2000]Hier[/url] staat uitgelegd hoe precies. Ik kan het alleen niet zelf testen helaas :wink:

nou, volgens mij hoeft dat niet: als je de bootcamp-assistent gebruikt om te installeren, dan gaat die kijken of je wel XP erin hebt gestopt, maar volgens mij kun je gewoon de CD erin stoppen en opstarten met de C ingedrukt.... ben er vrij zeker van, maar niet zo zeker dat ik zeg dat het zo is :P

Volgens die uitleg op OnMac moet je de NTDETECT.COM van XP SP2 gebruiken, vanwege de ACPI oid van de Mac, die de versie van Win2000 niet herkend. En wat betreft de driver-cd; die schijnt niet te werken omdat het programma checked of je XP hebt. Anders doet 'ie het niet. Terwijl de drivers volgens mij wel moeten werken in principe...

misschien kan je die wel los van de CD plukken...?

maar goed, XP is al oud genoeg, zie niet in waarom je nog verder terug de tijd in zou willen :stuck_out_tongue:

Nou, Win2000 heeft bijvoorbeeld de verplichte activatie al niet. En de candy interface (ok, die kan je ook uitzetten, maar toch...). Het vraagt minder schijfruimte (voor de rest maakt het toch niet uit) en het draait praktisch alles wat ook op XP draait (behalve de Microsoft spullen die bedoeld zijn om XP te promoten...). Persoonlijk zou ik eerder Win2000 dan XP willen draaien. Alleen al omdat ik geen activatie nodig heb en dat Genuine Advantage (dat durven ze 'voordeel' te noemen... afzetters).

Hij vraagt alleen om een oudere versie voor de verificatie. Als dat klaar is wordt gewoon XP geinstalleerd .

Dan zou je de Win2000 cd kunnen gebruiken inderdaad. Alleen, hoe krijg je in godsnaam de XP cd uit de drive zonder de knop op het toetsenbord? :wink:

bestand --> werp uit ? aangezien er op laptops geen rechtermuisknop zit, is een alternatief: onderdeel selecteren en dan shift+F10 :)

[quote:bd0793e367="martijngrootens"]bestand --> werp uit ? aangezien er op laptops geen rechtermuisknop zit, is een alternatief: onderdeel selecteren en dan shift+F10 :)[/quote:bd0793e367] Tijdens de installatie? Dan heb je toch helemaal geen menubalk, alleen die continue reclame van "hoe goed Windows XP is geworden"...

Op een PC word Windows XP standaard uitgeworpen als deze vraagt of je de vorige versie ter verificatie erin wilt stoppen. Ik heb alleen geen idee hoe dat dan met de Mac gaat. kwestie van trial & error denk ik :)

[quote:e1119dbd33="Nikita"][quote:e1119dbd33="martijngrootens"]bestand --> werp uit ? aangezien er op laptops geen rechtermuisknop zit, is een alternatief: onderdeel selecteren en dan shift+F10 :)[/quote:e1119dbd33] Tijdens de installatie? Dan heb je toch helemaal geen menubalk, alleen die continue reclame van "hoe goed Windows XP is geworden"...[/quote:e1119dbd33]

oh, ja sorry…
als de installer CD’s op een PC uitwerpt, gebeurt dat ook wel op je mac: een cdspeler is een cdspeler :slight_smile: