Partitie maken op Fusion drive of niet?

Nu krijg ik straks een nieuwe iMac met een fusion drive. Daar ga ik Logic opzetten en vervolgens het Ultimate 8 pakket van Native instruments. Laatst genoemde komt met een sample library van 240GB.

Nu weet ik dat je op de fusion drive 1 extra partitie aan kan maken die dan op het HDD gedeelte van de drive komt te staan. M.a.w het wordt niet opgenomen in het fusion gedeelte.

Nu twijfel ik of ik die sample library op zo'n aparte HDD partitie moet zetten of toch gewoon op de fusion drive, want die zou namelijk zelf het onderscheid maken tussen de verschillende vormen data. Gevoelsmatig heb ik het idee dat het verstandiger is om de library, "bijelkaar" te houden op een partitie. Maar ja gevoelsmatig en computers hebben niet zoveel met elkaar van doen.

Weet iemand hier nog iets zinnigs op te zeggen? Bij voorbaat dank.

Wat is het voordeel om die sample library op een aparte partie te zetten?

Het ontwerp doel van Fusion Drive is : speed of SSD with size of HD.
Dat doet het systeem door veelgebruikte files te verplaatsen naar de SSD. Na verloop van tijd komen alle weinig gebruikte files op de HD te staan (als je meer dan 128 GB aan data hebt althans).
Daarom zou ik je aanraden gewoon 1 partitie met Fusion te (laten)
Uiteindelijk zal de 240 GB data (die relatief weinig gebruikt wordt) op de HD komen te staan.

En het nadeel van 2 partities is naar mijn inzicht aanzienlijk; je hebt altijd te weinig vrije ruimte op de ene partitie.....

Dank voor de reacties, denk dat ik het inderdaad maar als een geheel laat. Maken ze speciaal een fusion drive en dan zou ik dat toch weer gaan omzeilen.
Mocht het op een of andere onvoorziene manier problemen geven, er is nu eenmaal nog niet zoveel over bekend, dan kan ik alsnog die samples ergens anders gaan zetten.