Partitie onzichtbaar

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb de laatste tijd sinds ik Tiger draai steeds een soort "kernel panic" daarna is mijn hele partitie onzichtbaar. dus al mijn data een soort van weg... Met behulp van sys 9 opstarten kan ik er dan weer wel bij maar voor de rest word ik er een beetje ziek van... Vervolgens installeer ik op de nog wel zichtbare partitie weer alles opnieuw en na een aantal weken hoppa weer ???? Wie weet raad ben geenUnix mannetje...

[quote:7d02cbdf45="PaulS"]Ik heb de laatste tijd sinds ik Tiger draai steeds een soort "kernel panic"[/quote:7d02cbdf45]

Wat is een “soort kernel panic”?

Heb je al een hardware test gedaan? Kernel panics krijg je niet zo maar.

Heb je de schijf/partitie al eens opnieuw geformatteerd voordat je de herinstallatie uitvoert?

Ik probeer jullie vragen te beantwoorden...maar ik denk dat ik nijn apple morgen naar een reperateur doe...Ben nu weer druk 10 minuten geleden deed hij het weer..pfffff systeem weg hele partitie weg met het hulpprogramma kan ik nu de partitie die weg is weer formateren en dan begin ik weer van het begin af...Alles terugzetten van anderepartitie is backup...

Wat is een “soort kernel panic”?
hij loopt gewoon vast en is daarna niet meer zichtbaar…
je krijgt dan dat rechthoekige scherm met 3 talen info…

Heb je al een hardware test gedaan? Kernel panics krijg je niet zo maar.
met wat voor programma???

Heb je de schijf/partitie al eens opnieuw geformatteerd voordat je de herinstallatie uitvoert?
Ja iedere keer genuld… met “Schijfhulpprogramma”

Met sys 9 is alle data altijd nog wel zichtbaar ook de beschadigde partitie…??

[quote:475444ad25="PaulS"]Wat is een "soort kernel panic"? hij loopt gewoon vast en is daarna niet meer zichtbaar... je krijgt dan dat rechthoekige scherm met 3 talen info....[/quote:475444ad25]

Dat is een gewone kernel panic. 8)

Meestal duidt dat inderdaad op een hardwareprobleem. Bij nieuwe(re) Macs staat een hardwaretest op de installatie cd’s/dvd’s, maar bij een G4/350?

[quote:d5e78c47e4="PaulS"]met wat voor programma???[/quote:d5e78c47e4]

Dat kan je doen met de hardware test cd die je bij je G4 hebt gekregen.

Hen dat programma niet..of cd niet heb wel een aantal 9 cd's een 10.1 setje tiger maar geen hardware test cd...Helaas

Mijn Apple is naar de reparateur geweest wat was het euvel een jumper van mijn HD stond niet helemaal goed en er is een firmware update op gezet naar 4.2.8... Nu draait deze weer als een nieuwe...echt fijn anders had ik een nieuwe gekocht was het zo zat... Met deze veranderingen komt mijn Mac ook weer goed uit zijn sleep modus deed hij ook niet altijd lekker....

dit ter info… :smiley:

Geweldig voor je dat je Apple weer helemaal ok is. 8)