Partities en OSX upgrade naar Jag.

na een ernstige crash eind vorig jaar ben ik zo slim geweest om twee partities aan te maken. 1 voor het systeem en programma's 1 voor data. Nu wil ik upgraden naar Jaguar. Mijn vraag is of ik 1 partities kan leeghalen (zo ja hoe) zonder mijn andere partitie in gevaar te brengen. Met appletje backspace werkt het niet zo omdat het allemaal systeem bestanden zijn.

Mocht de installatie van Jag gelukt zijn, moet ik dan alle programma’s (die op mijn andere partitie gebackeduped (weet ik veel, wat een woord) staan opnieuw installeren?

Thanx.

Een verstokte 1.5 gebruiker…

als je Jaguar wilt installeren op de systeem partitie kan je opstarten van de Jaguar cd en aangeven dat je de systeem partitie wilt wissen. Je moet dan eerst natuurlijk de data die je wilt bewaren ff backuppen op je andere partitie, zodat je dat na de installatie weer terug kan zetten...

Ik heb gemerkt dat het niet goed werkt om je map met programma’s eerst naar je ‘data partitie’ te slepen en na installeren van een nieuw systeem, deze map weer terug te zetten op de systeem partitie (kan je 't nog volgen?). Waarschijnlijk omdat bij de installatie van programma’s er op verschillende plekken in het systeem dingen worden geinstalleerd. Met andere data had ik geen problemen.

volgens mij kun je gewoon upgraden zonder dat je data verplaatst. De install-cd geeft je nl. een aantal optie's: schone installatie (alle data wordt gewist) of upgraden (al je data blijft intact) waarbij je kunt aangeven wat je met je oude spullen wilt.

Dit upgraden met prog's nog geinstalleerd heb ik reeds eerder een keer gedaan en is chronisch uit de hand gelopen. Ik zal nu kiezen voor een schone installatie.

Thanx