Sinds de upgrade naar Tiger ziet dit systeem geen meerdere partities op een CD-rom
In Toast ziet ie het wel, maar kan het er niks mee (dus ook niet mounten of kopieren)
dat vind ik nogal lastig, en het lijkt mij vrij stom.
dus welk vinkje ben ik vergeten aan of uit te zetten in welke systeemvoorkeuren?
Welk formaat heeft de CD?
HFS, ISO?
De meerdere partitie-optie van apple-geformateerde schijven is so wie so bagger. Lekker alles met Toast op ISO+Joliet bakken. Scheelt een hoop gezeik.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer, maar ik had ook niet gedacht dat een nieuw besturingssysteem al die partities niet zou zien. OS 9 kon dat toch echt wel! De desbetreffende CD's zijn allemaal in OS 9 gebrand indertijd.
Maar goed ik doe wel gewoon geen partities meer, dat lijkt me nog het handigst…
Maar de vraag die ik nu heb is eigenlijk hoe zie ik ze nu wel??
[quote:b4bc6d2827="Martiniman"]Welk formaat heeft de CD?
HFS, ISO?
De meerdere partitie-optie van apple-geformateerde schijven is so wie so bagger. Lekker alles met Toast op ISO+Joliet bakken. Scheelt een hoop gezeik.[/quote:b4bc6d2827]
Bij Toast kon ik trouwens achterhalen dat de eerste een ISO is en de tweede partitie een HFS + is. Ach, wat, ik rij terug en brand het opnieuw. Maar die mogelijkheid moet er toch bestaan.
Vroeger op Pre-OSX systemen had je iets als SCSI Probe, om SCSI schijven te laten mounten of nog meer van die kleine programmaatjes.
ik schop het item nogmaals naar boven want ik heb hetzelfde probleem.
Een CD geschreven in 2000 in partities, bestandssysteem CD “ISO 9660” (Joliet) waarvan ik het eerste deel wel kan benaderen, maar ik zie zelfs geen andere partities staan. Terwijl ik weetdat ze erop staan, zelf gemaakt hé
En ik moet nu toch wel enkele foto’s hebben uit de andere partities. Hoe deze partities alsnog te benaderen?