Partities van voor Tiger verdwenen?

Heb Tiger geinstalleerd op oudere Imac...alles loopt goed behalve dat m'n 2 extra partities niet meer op mn scherm komen.

Heb net gezocht met Schijfhulpprogramma waar ik ze wel onder mn hoofdpartities zie staan maar krijg geen van beide terug op mn desktop.

aangezien ik ze in schijfhulpprog. wel zie vermoed ik dat je ze waarschijnlijk ergens kan activeren? of terug op mn desktop kan doen verschijnen?

iemand?

thx

Als je ze kan zien in Schijfhulp programma, dan is er ook daar een knop of menu met de vertaling van 'Mount Volume' . Doe dat eens. Dat zou moeten werken, of een foutmelding geven waarom niet. Als het niet gaat, geef dan aan wat er onderin schijfhulpprogramma staat over dit volume (met name format, grootte, capaciteit etc)

maurits

Findervoorkeuren => laat hd's zien?

bij findervoorkeuren staat HD aangevinkt dus kan het niet zijn.

in schijfhulpprogramma is het een beetje “strange” dat je de 2 extra HD partities wel ziet als je schijfhulpprogramma opstart, dus de main HD die je wel ziet op de desktop en de 2 extra HD opdelingen dus niet op het bureaublad.
maar …de 1e hoofdschijf zie je wel met het typische Apple HD schijficoontje staan in schijfhulpprogramma.

In schijfhulpprogramma zie je de andere 2 partities als een leeg icoonmapje dat wel omwisseld naar een typisch Apple HD icoon als ik ze dus selecteer en met een knop bovenaan schijfhulpprogramma en op “deactiveer” druk…grappig genoeg is de schijf dan eigenlijk gedeactiveerd…en zie je het HD icoon verschijnen ipv dat leeg icoontje??

dus in die staat zou de partitie dus moeten geactiveerd zijn ,als ik het icoon zie verschijnen ,maar er gebeurd niets actiefs op de desktop(heb ook alle controles al uitgevoerd op die partities maar alles blijkt ok te zijn…ik geraak er gewoon niet aan??

Wattzzzz Gebeurddd

8)