PARTITION MAGIC??

Eindelijk een site gevonden! Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb os 9 en osx geinstalleerd op mijn g4. Os 9 heeft iets van 10 gb en os x iets van 20gb. Nu wil ik dit veranderen. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Een ander probleempje is dat ik op een of andere vage manier twee keer os 9 systeemmappen op mijn harde schijf heb staan. Hoe kan ik een ervan wissen? Moet ik opstarten met de cd?
Van os x heb ik geen cd (een keertje geleend van iemand).

Oke, alvast bedankt! :roll:[color=darkred:6156a98f9e][/color:6156a98f9e]

Ik denk dat je dan eerst de cd nog een keer moet 'lenen'. Kopen is ook een optie, je kunt veel plezier aan zo'n cd hebben als je hem zelf hebt. :wink:

Je kan een van de systeemmappen verwijderen. Lijkt mij overbodig. Aangezien je wellicht niet weet welke wordt gebruikt van de 2 kan je het beste 1 ervan in de prullemand doen. Start dan vanaf de overgebleven systeemmap en kijk of het allemaal goed gaat. Zo ja, leeg de prullebak. Zo nee, switch de 2 mappen (de ene in de prullemand en de andere terug-->appel+Y). Staat er bij de ene niet toevallig "Systeemmap oud"?

Om de partities te verdelen zonder een schone installatie te doen is er wel een programma “FWB Hard Disk ToolKit” en " Partition ToolKit". Maar of deze ook kunnen werken met OS X? Je moet in elk geval het programma installeren onder OS 9 en vanuit daar de partities herindelen. Maar ik heb er geen ervaring mee.

Hiermeer info erover.

bedankt voor de snelle reacties! Ik wil ook wel os x kopen, maar misschien wacht ik nog even totdat de nieuwe 'panther?' versie uit is. Ik ga in ieder geval eens aan de slag met die partition toolkit!

[quote:cd9a6dc319="pirania"]Ik wil ook wel os x kopen, maar misschien wacht ik nog even totdat de nieuwe 'panther?' versie uit is.[/quote:cd9a6dc319]

Lijkt me absoluut geen onverstandige redenering. Ik weet namelijk uit ervaring dat geldwolf Apple je gewoon de tweede keer (en derde, en vierde, etc) weer gewoon de volle mep laat betalen. Lekker even wachten dus inderdaad! :slight_smile:

Partition Magic?!

Pc gebruiker :slight_smile:

het kan simpelder,
boot met uw systeemcd door c in te houden en te herstarten (jaja, niet in het bios!), en voila, dan heb je uw “partition magic”

:smiley:

[quote:9a0c94413a="iRuben"][quote:9a0c94413a="pirania"]Ik wil ook wel os x kopen, maar misschien wacht ik nog even totdat de nieuwe 'panther?' versie uit is.[/quote:9a0c94413a]

Lijkt me absoluut geen onverstandige redenering. Ik weet namelijk uit ervaring dat geldwolf Apple je gewoon de tweede keer (en derde, en vierde, etc) weer gewoon de volle mep laat betalen. Lekker even wachten dus inderdaad! :-)[/quote:9a0c94413a]

Geldwolf Apple??? iRuben, kleine misopvatting joh…er is maar een geldwolf, nl. Micro$oft…besturingssyteem bij Mac is toch echt een STUK goedkoper dan bij M$…

En je hebt geen serienummer nodig... (maar wel een Mac... :? ) :P

Ik zou nog eens de Mac OS X cd lenen en daarvan opstarten, je kan dan voordat je de installatie begint in het menu kiezen voor 'Disk Utility', daar kan je de verschillende partities aanmaken. Let wel: al je data is dan weg... dus maak een backup... En kies HFS+...