Partition Table kapot?

Samsung externe USB 2 schijf geeft er de brui aan: OSX 10.8.2 kan de schijf niet lezen en biedt de keuze: Eject, Initialize of Ignore. Kies voor het laatste.
Disk Utility geeft de Disk wel weer, maar slechts 1 niet-gemounte partitie, disk1s1, met MBR partitieschema.

De schijf is (was) GUID partitioned, HFS+ geformatteerd, heeft tot dusver nooit problemen gegeven ( behalve automatisch unmounten na x minuten idle).

Ik vermoed dat de partition table naar de haaien is. Iemand een idee hoe je die kunt herstellen?

http://www.broes.nl/2008/01/restore-an-apple-partition-map/

Als je goed bent in de terminal

[quote=TypeWriter url=http://www.onemorething.nl/community/topic/partition-table-kapot#post-2498569 time=1355175028]... heeft tot dusver nooit problemen gegeven ( behalve automatisch unmounten na x minuten idle).[/quote]

Beetje een probleem van electronica. Het doet het en opeens niet meer. Fact of life.

Dat automatisch unmounten lijkt me dus echt een probleem. Want MacOS die zomaar geconfronteerd wordt met een schijf die er niet meer is lijkt me toch echt niet goed... als er nog schrijfacties uitstonden bijvoorbeeld.

Ik denk dat de voeding de oorzaak is: zo'n 12V extern blokje.

Heb op internet naar software gezocht. Heb ooit Techtool Pro gekocht maar daar heb je eigenlijk niks aan.
Uren wachten en in het beste geval komt met een lijst van 10.000 bestandjes genumer file0001 etc.

Maar ik kwam Wondershare Data Recovery tegen en warempel: die ziet meteen de GUID partitions staan en maakt in een paar minuutjes een complete lijst van bestanden.
Toen maar geld gedokt voor een licentie en inderdaad: zo te zien kopieert ie keurig de bestanden inclusief de mappenstructuur weer terug naar een andere HDD. Wow.

Ik weet niet of dit ook met een Time Machine backup werkt (het gaat hier om een schijf waar ik foto's en video's op archiveer). Time Machine werkt met hard links ivm de verschillende versies van documenten, en ik heb dus geen idee of Wondershare die hard links goed afhandelt. Iemand ervaring hiermee?