Partititioneren

Hello, Ik vind mezelf toch geen beginner, maar 1 ding heb ik niet echt kunnen vinden: hoe partititioneer ik mijnharde schijf? Heeft OS x daar zelf een progje voor of moet ik iets externs aanschaffen?

Alvast bedankt. :lol:

Bij je hulpprogramma's (of Utillities) zit het schijfhulpprogramma. Daarmee kun je je schijf controleren, maar de boel ook verdelen in partities.

Succes

Frans.

Pas op! Eerst een backup maken, want partitioneren gaat gepaard met het volledig wissen van je harde schijf!

Nou als hij zich niet meer een beginner noemt denk ik dat hij wel zo wijs is. 8)

Let’s hope so…

Hij zal niet de eerste 'niet beginner meer' zijn, die die fout maakt! Vandaar de 'reminder'.

Okay bedankt luitjes. Dat gaat wel lukken. Overigens ook bedankt voor de waarschuwing. Een gewaardschuwd mens.....

denk ik zet deze er ook maar bij (misschien dat iemand het interessant vind en er nog niet van gehoord heeft)

VolumeWorks - http://www.subrosasoft.com/thestore/product_info.php?&products_id=431

niet gratis, wel handig.

laterz

Is er geen manier om te partitioneren zonder dat alles gewist moet worden? Met een programaatje ofzo?

[quote:88a02e9b2c="Jakke"]Is er geen manier om te partitioneren zonder dat alles gewist moet worden? Met een programaatje ofzo?[/quote:88a02e9b2c]

Zie bericht boven die van jou :wink:

De prijs steekt me wat tegen :( Ik werk namelijk nog niet. Ik zoek wel een oplossing