Pascal

Hallo,

Op het net heb ik de GNU Pascal compiler voor Mac OS X gevonden maar zoals met de Windows versie van Pascal was er daar een editor bij die de compiler kon aanroepen en het programma kon uitvoeren.

Bestaat er zo een omgeving voor Mac OS X ? Of moet ik Vim of Emacs gebruiken om mijn programma’s te compileren en uit te voeren zodat ik oefeningen kan vinden om mijn leerlingen een beetje te leren programmeren ?

mvg,

Christof Laeremans

Bedoel je een editor die iets van de Pascal syntax afweet? Ik ken in elk geval SubEthaEdit. Freeware die [url=http://www.codingmonkeys.de/]hier[/url] te vinden is. En: je kan er nog tegelijkertijd met andere in een netwerk mee aan je code werken ook!

Dat ziet er inderdaad niet slecht uit. Sneller dan Jedit maar toch ontbreekt het om een programma te kunnen compilen, maar dat kan ik natuurlijk altijd oplossen door te werken met de terminal.

Christof

Pascal... daar heb ik al 10 jaar niets meer over gehoord. Ik heb tussen 1988 en 1991 les gehad in Pascal, vrijwel alles wat ik in het dagelijks leven programmeer lijkt daar op :D

Wat wordt er tegenwoordig mee gedaan (behalve lesgeven zoals hierboven vermeld)?