Password voor CUPS?

Hallo,

Voor het installeren van een andere printerdriver (zie draad over xerox bij hardware) moet ik waarschijnlijk bij CUPS terecht (localhost:631). Het rare is dat ik het password dat daar voor nodig is niet weet. Op mijn desktop computer is dat mijn normale loginnaam/password combinatie, maar op mijn powerbook werkt dat niet.
Is er een manier om dat password te resetten/achterhalen?

Marc.

je moet een rootaccount aanmaken (bij NetinfoManager) en met root en het rootpassword inloggen

Dat zal ik proberen, maar waarom kan ik dan op mijn andere computer wel gewoon met mijn normale account en password inloggen?

Marc.

[quote:43673b0be9="levski"]je moet een rootaccount aanmaken (bij NetinfoManager) en met root en het rootpassword inloggen[/quote:43673b0be9]

Dat helpt dus helemaal niets, zelfs als root kan ik niet inloggen bij CUPS.
En dat zou volgens mij ook nergens voor nodig zijn, gegeven het feit dat ik op mijn andere computer gewoon met mijn normale login en password bij CUPS kan komen.

Andere oplossing?

Marc.

werkt hier anders perfect onder 10.3.9

Dat geloof ik direct, maar dat verklaart nog niet waarom ik op een machine [b:fbed7a2efe]geen[/b:fbed7a2efe] root password nodig heb, en op de andere zelfs met root password [b:fbed7a2efe]niet[/b:fbed7a2efe] verder kom. Het lijkt wel windows :x Marc.