Zonet heb ik voor weinig geld een kingston geheugen kaartje van 1 gigabyte gekocht. Dit op de gok, omdat ik niet zeker wist of dit in mijn powerbook g4 1.25 ghz zou passen. Het type is ktd-insp5150/1g. Bij nader onderzoek op internet heb ik gevonden dat dit geheugen bedoelt is voor een dell inspiron laptop. Toen ik het passende geheugen van kingston opzocht voor mijn powerbook: kta-pbg4333 vond ik gelijke specificaties, namelijk: pc2700 200 pins ddr333. Mijn vraag is of dit geheugen ondanks anders aangegeven toch past en werkt op mijn powerbook?
Hmm... KTD-INSP5150/1G, 1GB Dell Inspiron/Latitude Notebook PC2700 DDR333 200 pin SODIMM.
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/memx_1907_141653586
De PowerBook G4 1.24 gebruikt hetzelfde geheugen. Het zou moeten werken.
Je kan je PowerBook er niet mee opblazen of zo. Als het niet aan de specs voldoet merk je dat snel genoeg (crashes, niet herkennen, etc).
Zou het zo kunnen zijn dan dat kingston dezelfde geheugen modules gebruikt voor apple en dell, maar het een andere naam geeft om zo makkelijker onderscheid te maken voor de consument? Ik dacht namelijk, als de specificaties hetzelfde zijn dan is het ook hetzelfde geheugen, maar of dat zo is, of dat er toch iets hardware matig anders is is mij niet duidelijk.