Past een G3 scherm op een G4?

Doordat iemand (ja je leest het goed) op mijn laptop is gaan staan, is mijn scherm grotendeels verwoest. Ik kan er nog wel mee werken, want ik zit er nu op maar er zitten grote plekken dode pixels op, en zelfs barsten in het scherm.

Nu kost het ongeveer 500 euro om mijn scherm te laten vervangen, maar ik had zelf in gedachten een 2e hands G3 scherm ( of een 2ehands kapotte G3 waarvan het scherm nog wel goed is) te kopen, en dat dan op mijn G4 te zetten.

Weet iemand of dat mogelijk is?

Kan niet......

Zelfs ALS het kan, het staat toch niet? Of heb je een iBook?

Anyways, laat die ander maar lekker die 500 euro ophoesten, die is tenslotte (per ongeluk of niet) op je laptop gaan staan. Hopelijk is 'ie verzekerd 8)

Theoretisch gezien is het misschien mogelijk, maar ik acht de kans bijzonder klein dat je hier in slaagt. Feit is dat een laptopscherm vaak een unieke aansluiting kent, vooral bij Apple lijkt dit me cker het geval.

Mocht je ergens een voledig identiek scherm vinden, blijft het nog een vrij pittige operatie, plus dat je natuurlijk altijd het risico loopt nog meer schade aan je laptop te veroorzaken.

Ik zou het ID laten varen, mits je een hoop technische kennis, ervaring en tijd hebt.

Maar natuurlijk is het mogelijk om het scherm te vervangen. Ik kan het je niet aanraden als je 2 linkerhanden hebt, maargoed dan had je hier geen topic gestart :wink:

Ik kwam met wat googlen uit op deze site:
http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2

En zag in een G4 Ti versie iig gewoon de handleiding om het hele panel te vervangen. Deze zit gewoon met wat stekkertjes vast op het moederbord. Let wel, ik weet niet wat voor modeljij hebt en van welk model jij het scherm gaat kopen!!! Misschien zijn de resoluties anders of de voltages. Pas daarmee verder dus wel op! (het hiermee wel loslopen, maar meer dat je erop moet letten)

Veel succes

PS: Jurjen, schade??? Ik geloof dat zijn laptop nu behoorlijk wat schade heeft, het kan er alleen maar beter op worden :)

een hand boek om je laptop uitelkaar te halen en mischien nog wel belangrijker in elkaar te zeten. Vind je [url]http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html[/url]

zorg er in ieder geval voor dat je 2 rechterhanden hebt. Ook als het past is het een heel titanenwerk, ik heb ooit een siemenslaptop in een andere behuizing gestoken, dat was maar een pentium 2 en nog redelijk grote componenten, maar was dat ff een lastig werkje, zeker het scherm plaatsen.

Laat het nou zo zijn dat ik hier nog een kapotte 14 inh iBook heb liggen, er is ooit bier in gevallen en daarmee was het moederbord naar de 7e hemel. Maar ik heb met succes de harde schijf eruit gehaald (die zit nu in een firewire kastje) en de cd brander heb ik overgezet in een oude clamshell iBook. Kortom misschien doet het scherm het ook nog wel. Je mag hem hebben van me in ieder geval. En nu moet ik zeggen dat je me een pb-tje moet sturen (neem aan dat dat persoonlijk bericht betekent) . Nog nooit aan de hand gehad maar probeer maar. Overigens valt het wel mee om zo'n ding uitelkaar te halen (je kan op internet allerlei handleidingen vinden) als je de schroefjes maar in allerlei verschillende bakjes bewaart.

Gr