Past iMac 27" op deze tafel?

[i:a3464f6fc2]Ik twijfelde al in welk categorie ik dit moet plaatsen, hier of bij 'Algemeen'. [/i:a3464f6fc2]

Zo, iMac 27" komt eraan. Het moet alleen nog besteld worden, haha.
Nou, het komt dus in woonkamer te staan, tuurlijk, “iedereen” moet het zien :evil: . Nu hebben we nog niets anders dan salontafel en eettafel staan. Ik heb dit bureau op het oog. Niet moeders mooiste, maar even tijdelijke overbrugging tot we tegen een hele mooie antieke tafel aan lopen, beter passend voor in woonkamer. Maar, wat denk je, past het? Dus dat onderkant van scherm niet tegen die twee ladekastjes aan zit? Heeft iemand deze tafel?

En nog: hoe hoog hangt beeldscherm van tafelblad af? (dus gemeten van tafelblad tot aan onderkant beeldscherm) We zijn eerder in buurt van Ikea dan apple-zaak, dus even voor mij handig om dit vast te weten, anders is de moeite niet waard om naar Ikea te gaan.

Dank voor reactie!

[img:a3464f6fc2]http://www.ikea.com/PIAimages/63405_PE170975_S4.jpg[/img:a3464f6fc2]

[quote:a48697137d="SvS"] Maar, wat denk je, past het? Dus dat onderkant van scherm niet tegen die twee ladekastjes aan zit? [/quote:a48697137d]

Dan moet je wel de maten van de tafel posten, anders weten we nog niet of het past :wink: Sommigen hebben wel de iMac, maar niet de tafel, gesnapo? :smiley:

Het scherm zal denk niet lekker staan op zo'n bureau. Maar nog wat vergeet niet de diepte van je bureau moet ook wat meer zijn. Anders zit je met je neus tegen het scherm. Ik laat mijn computerkast momenteel verbouwen, die is 50cm diep en heeft dan nog een uitschuif voor het toetsenbord en dergelijke van 35cm. Dat lijkt me lekker werken.

Dus meet eerst hoe ver je van je scherm wil afzitten voordat je een aankoop doet.

De afstand van de ondergrond tot de onderkant van de iMac is ongeveer 6,5 cm.

Denk niet dat dat gaat passen!

Ik heb mijn iMac aan de muur opgehangen... boven de eettafel dmv een vogel's beugel. Misschien een idee? Volgens mij heb ik wel ergens een foto hiervan op deze site gepost.

[quote:10ae38b838="Vinhelper"][quote:10ae38b838="SvS"] Maar, wat denk je, past het? Dus dat onderkant van scherm niet tegen die twee ladekastjes aan zit? [/quote:10ae38b838]

Dan moet je wel de maten van de tafel posten, anders weten we nog niet of het past :wink: Sommigen hebben wel de iMac, maar niet de tafel, gesnapo? :D[/quote:10ae38b838]

Lengte: 110 cm
Diepte: 60 cm
Hoogte: 85 cm (gesnapo? :evil: )

[quote:81bbd424da="Renzsz"]De afstand van de ondergrond tot de onderkant van de iMac is ongeveer 6,5 cm.

Denk niet dat dat gaat passen![/quote:81bbd424da]
Thx! Dan wordt deze niks.

[quote:0a9a5b95b6="Tinoky"]Het scherm zal denk niet lekker staan op zo'n bureau. Maar nog wat vergeet niet de diepte van je bureau moet ook wat meer zijn. Anders zit je met je neus tegen het scherm. Ik laat mijn computerkast momenteel verbouwen, die is 50cm diep en heeft dan nog een uitschuif voor het toetsenbord en dergelijke van 35cm. Dat lijkt me lekker werken.

Dus meet eerst hoe ver je van je scherm wil afzitten voordat je een aankoop doet.[/quote:0a9a5b95b6]
Ja, dacht ik ook ff aan… (betreft kijkafstand)

[quote:ad26394968="paulhek"]Ik heb mijn iMac aan de muur opgehangen... boven de eettafel dmv een vogel's beugel. Misschien een idee? Volgens mij heb ik wel ergens een foto hiervan op deze site gepost.[/quote:ad26394968] Dat is zeker een hele mooie oplossing, maar voor ons geen, want een permanente plek is er nog niet.

[quote:a76e7ee0bd="SvS"]

Lengte: 110 cm
Diepte: 60 cm
Hoogte: 85 cm (gesnapo? :evil: )[/quote:a76e7ee0bd]

Nu weten we dus nog steeds niet hoe hoog die lades zijn :wink:

Laat dat nou het enigste geweest zijn wat ik wilde weten... [size=7:7fa018264b](gesnapo) :x [/size:7fa018264b]

[quote:2d2d1ac369="SvS"] Lengte: 110 cm Diepte: 60 cm Hoogte: 85 cm (gesnapo? :evil: )[/quote:2d2d1ac369] Maten IMac27 Hoogte: 51,7 cm Breedte: 65,0 cm Diepte: 20,7 cm Gewicht: 13,8 kg1

ik zou hem op de eettafel plaatsen

[img:2d2d1ac369]http://foto-uploaden.nl/img/3/dz4uw4o.jpg[/img:2d2d1ac369]

Ik gebruik zelf een massief eikenhouten eettafel als bureau, waar m'n 24" iMac op staat en dat gaat prima. :wink:

[quote="1984"][quote:8487f5a93a="SvS"]

ik zou hem op de eettafel plaatsen
[/quote:8487f5a93a]

mooie tafel en kast ook! wel echt een knappe computer die iMac. zeker nu die kin minder hoog is.

1984 mooie foto is alles nu draadloos ook de iMac :)

Bedenk ook dat de speakers aan de onderkant van de kast zitten - precies boven je laatjes dus. Zal wschl niet echt lekker klinken.

Wat ik altijd zo raar vind is dat men vaak heel veel geld stopt in de duurste en grootste iMac, maar een paar honderd euro voor een mooie stevige tafel is geen geld voor.

Met alle respect @SvS, maar op die tafel zet je toch geen 27 inch iMac

Ik zou 'm sowieso niet beneden zetten. Bij inbraak issie zo weg. Maar goed dat moet je zelf weten natuurlijk.

Let ook op de hoogte van de tafel. Afhankelijk van de hoogte van de stoelen waarop je gaat zitten en de lengte van jouw bovenlichaam kan/zal 80 cm voor comfortabel typen te hoog blijken. Of een in hoogte verstelbare stoel of een lagere tafel (met verstelbare poten) zijn aan te bevelen. De aangewezen hoogte is van 72 tot max 78 cm. (voor volwassenen).

Veel succes met het vinden van van deze werktafel en gefeliciteerd met je 27" iMac.

[quote:fd4a045230="iPodder"]Wat ik altijd zo raar vind is dat men vaak heel veel geld stopt in de duurste en grootste iMac, maar een paar honderd euro voor een mooie stevige tafel is geen geld voor.

Met alle respect @SvS, maar op die tafel zet je toch geen 27 inch iMac[/quote:fd4a045230]
Helemaal mee eens, maar daarom zei ik het ook, we zijn op zoek naar een mooie antieke tafel, maar willen die imac nu even ergens op zetten.

En ja, ik heb ook enorm lopen twijfelen, voorlopig beneden, als de werkzaamheden uitgebreider worden = vaker achter de mac, dan gaat ie naar boven = kantoorruimte. Maar vind het even gezelliger om beneden te zitten om even wat te kunnen mailen/internetten en div. kleine klusjes te uitvoeren.

Nog niet helemaal over uit dus.