Patch voor OS X 10.3.9

Apple patch voor 10.3.9 i.v.m. kritieke lekken (zegt Webwereld.nl)

[img:aeb1ebd0ec]http://www.freespace.nu/files/11_1115231917.jpg[/img:aeb1ebd0ec]

Volgens mij doel jij op de security patch waar al op deze site al een tijdje info over te vinden is!

Meer en meer kom ik erachter dat de update 10.3.9 niet veel plezier gebracht heeft tot nu toe. De noodzaak van die update is mij eigenlijk ontgaan.De 10.3.8 was niets mis mee. En ik voorzie met de tiger nu ook weer problemen, zeker als je het forum een beetje volgt.Het gaat er toch een beetje op lijken dat de Apple-fans zich lijken te gaan gedragen als lemmingen en "het nieuwe" kost wat kost willen volgen.Maar misschien is dit de kijk van een relatieve leek!

Allemaal weer overdreven aangedikt volgens mij, als er zoal sprake is van "ernstige veiligheidslekken" zaten ze er ook al voor 10.3.9 in. Verder is er m.i. niets mis met 3.9, loopt hier als een zonnetje. Tiger, tja daar wacht ik wel de eerste bugfixes en applicatieupdates voor af.

[quote:2831ad74ac="TonE"]Allemaal weer overdreven aangedikt volgens mij, als er zoal sprake is van "ernstige veiligheidslekken" zaten ze er ook al voor 10.3.9 in. Verder is er m.i. niets mis met 3.9, loopt hier als een zonnetje. Tiger, tja daar wacht ik wel de eerste bugfixes en applicatieupdates voor af.[/quote:2831ad74ac]

Maar TonE, liep jouw 10.3.8 dan niet als een zonnetje?Dat bedoel ik nou.Ik heb nauwelijks de grote voordelen vernomen over de 10.3.9 dan “het gaat sneller” en dergelijke subjectieve constateringen. En ik ben wat de tiger betreft bang dat het hoofdzakelijk draait om de widgets en dat zoek-programmaatje. M.a.w. dat zijn zo’n beetje de positieve geluiden, en die zijn toch beduinder minder dan de negatieve geluiden die ik nu op het forum hoor. Dan doet dit het niet en dan doet dat het niet.Dus het minste wat ik kan doen dit keer is : afwachten!

De negatieve geluiden gingen vooral over Safari, dat niet meer wilde en gehannes met java. Maar daar is Apple snel opgedoken en volgens mij zit het nu wel weer snor, evenals de security 002 oplossing, die heel snel aangedragen werd. Ik zie hier wel degelijk voordelen. In 10.3.9 zit Safari 1.3 (volgens mij was die niet los te updaten) en die gaat echt als de brandweer. Ik ben geloof wel een van de weinigen die nog niet aan Tiger begint.

[quote:b6625198fb="vogel"]De negatieve geluiden gingen vooral over Safari, dat niet meer wilde en gehannes met java. Maar daar is Apple snel opgedoken en volgens mij zit het nu wel weer snor, evenals de security 002 oplossing, die heel snel aangedragen werd. Ik zie hier wel degelijk voordelen. In 10.3.9 zit Safari 1.3 (volgens mij was die niet los te updaten) en die gaat echt als de brandweer. Ik ben geloof wel een van de weinigen die nog niet aan Tiger begint.[/quote:b6625198fb]

ik heb geen geld voor tiger :cry:

en ja, inderdaad gaat safari een stuk sneller onder 10.3.9.

Meer en meer kom ik erachter dat de update 10.3.9 niet veel plezier gebracht heeft tot nu toe.

Bij mij niet in elk geval. Internetbankieren bij de Rabobank wil niet meer en ik kan met mijn Stark muis geen afbeeldingen meer opslaan in de gewenste map met de rechter muisknop.

Is er een mogelijkheid om het systeem terug te zetten naar 10.3.8 ?

Voor mij is Safari nauwlijks sneller, wel veel slordiger nog steeds (10.3.9) Ik heb totaal geen zin in Tiger-problemen. Bovendien zijn we al zo goed op de hoogte van wat Tiger te bieden heeft dat er niets meer is om nieuwsgierig naar te zijn. De snelheidswinst lijkt me vooral wishfull thinking. Als Photoshop, Flash of After Effects sneller (opstarten, files openen enzo) blijkt onder Tiger mag men mij wakker maken.

[quote:cb98f6df4e="sedikit"]

Maar TonE, liep jouw 10.3.8 dan niet als een zonnetje?[/quote:cb98f6df4e]

je vraagt het niet aan mij, maar mijn iMac loopt nog steeds als een zonnetje. met 10.3.9 . . . .

Sedikit is gewoon een beetje negatief vandaag... meestal wel... toch?

Misschien dat een tijdje windhoos of linux gebruiken helpt.

No offence. :wink:

[quote:6fc59adb85="Woziak"]Sedikit is gewoon een beetje negatief vandaag... meestal wel... toch?

Misschien dat een tijdje windhoos of linux gebruiken helpt.

No offence. :wink:[/quote:6fc59adb85]

Woziac,

Wat is er nu negatief aan mij? Of ben je weer een beetje allergisch voor ieder woord wat eventueel als negatief uitgelegd zou kunnen worden. Die karaktertrek vind ik nou een beetje zwak, wat ook een vorm van negativisme is.Ik dacht trouwens dat ik lof toezwaaide, weliswaar niet naar de nog niet bewezen kwaliteiten van de tiger, maar naar de 10.3.8. Zo zie je maar weer hoe je je kunt vergisen!

Sedikit is niet negatief. Laat negatief zijn nou maar aan mij over.. Het is echt verschrikkelijk dat je alleen maar kunt kiezen uit een soort Apples. En je hebt niets te vertellen. Iets nog ergers is er wel maar iets beters is er jammergenoeg niet. Rot Apple.. Oplichtersbende (maar ja, kan moeilijk teruggaan naar Atari :D)

Ach, relativeren is ook een kunst he...

En ja, ik heb een zwak voor Apple… ik geef toe…

Gelukkig kunnen we nu nog kiezen…

[quote:4b097bd3de="FrietjeMac"]Meer en meer kom ik erachter dat de update 10.3.9 niet veel plezier gebracht heeft tot nu toe.

Bij mij niet in elk geval. Internetbankieren bij de Rabobank wil niet meer en ik kan met mijn Stark muis geen afbeeldingen meer opslaan in de gewenste map met de rechter muisknop.

Is er een mogelijkheid om het systeem terug te zetten naar 10.3.8 ?[/quote:4b097bd3de]
Archive and install vanaf je installatie cd en dan combo update downloaden voor 10.3.8. Maar wel raar met die Rabobank. Werkt echt perfect hier. Wel Safari gebruiken i.p.v. Internet Exploder.