Patent draadloze communicatie iPod + eerste blik iPod-flash

Op tweakers.net kwam ik de volgende tekening tegen

[img:3f659ae567]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1100464266.gif[/img:3f659ae567]

Dit zou een door Apple ingediend patent moeten zijn waarin het de iPod wil laten samenwerken met andere Apple componenten binnen een draadloos netwerk met de Airport Extreme of Airport Express. Je zou hierbij b.v. kunnen denken aan het streamen van audio via de iPod naar de speakers, net als met airtunes het geval is.

Wat me ook opvalt is het apparaatje links, dat ken ik iig nog niet van Apple. Aan het formaat te zien zou het best weleens de nieuwe flashspeler van Apple kunnen zijn. In de topictitel zou ik nog een vraagteken tussen aanhalingstekens plaatsen maar wegens ruimte gebrek staat die er niet bij.

Het belooft iig weer veel goeds :slight_smile:

Bestaat al een topic over...

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=30319

Tevens is het patent al wat ouder… op de foto staan een 1e generatie iPod en een G3 iMac …

Wat zou dat apparaatje links moeten zijn?

Ik gok op een digitale camera...

En je hebt mazzel…
Adriaan heeft ( per ongeluk ? ) het eerdere topic dicht gegooid.
Dus kunnen we vrolijk verder gaan in dit topic.

Maar wat zou dan juist de vernieuwende faktor zijn, op basis waarvan een patent zou kunnen worden verleend? Is er geen nummer van de aanvraag bekend?

ik snap eigelijk niet waarom ze daar zo een lelijk antenne laten uitkomen, kan de antenne niet binnenin de ipod ? of wordt het bereik dan minder ?

Het is maar een patentaanvraag Zwwefvliegerke... die wordt opgesteld door heel andere mensen als designers.....

Ik denk dat de tekening bedoeld is om het concept te verduidelijken voor de patent-aanvraag. Het is volgens mij geen patent over het exacte ontwerp van het uiterlijk van zo'n apparaat, maar meer over de functionaliteit ervan. Het lijkt trouwens tegelijkertijd een patent-aanvraag voor de docking connector te zijn ([url=http://images.appleinsider.com/images/patent-media-player-system.jpg]complete document hier[/url]).

Het is dus nu gepubliceerd.... dat betekent dat het patent al minimaal 1 jaar geleden is aangevraagd. Ik ga eens lezen. Technische patenten zijn niet voor vormgeving bestemd.

Het is helaas maar een heel kort stukje van de aanvraag. Ze hadden eigenlijk de conclussie-pagina moeten plaatsen. Daar wordt precies beschreven wat de vernieuwende motieven van het ontwerp zijn.

Hallo Forum,

Ik hoop dat Apple niet op een nieuw draadloos protocol zit te broeden maar dat het slechts gaat om een aanvulling op een bestaand protocol.

Ik denk niet dat we gelukkig hoeven te zijn met een nieuw wireless protocol, we hebben al Bluetooth voor kleine hoeveelheden data en dichtbij verbindingen, en er is al WiFi voor grotere afstanden en grote bestanden (ook streams).

Als Apple een nieuw protocol gaat maken dan is de accepatie hiervan door de PC wereld onontbeerlijk om het betaalbaar te maken.

Neem alleen al het gegeven hoe moeizaam de acceptatie van FireWire is geweest in de PC wereld, was er anders ooit USB-2 uitgevonden ?

Ik hoop daarom dat het alleen een aanpassing van een bestaand protocol is zodat de PC wereld het probleemloos zal accepteren.

Afwachten maar, groeten Wim.

Nee, het lijkt me dat Apple naast WiFi en Bluetooth niet nogmaals het wiel gaat uitvinden. Het concept dat hier beschreven wordt lijkt erg op Airtunes via Airport Express. Daarvan is het protocol dat over de WiFi verbinding gebruikt wordt, inclusief de beperkingen die daar aan vast zitten, wel iets eigens van Apple. Jammer, vind ik dat.

Ik denk dat de batterij-requirements nog iets te zwaar zijn om zoiets op dit moment in een iPod te stoppen. Ook vraag ik me af of er al veel vraag naar zal zijn. Cool is het natuurlijk absoluut! Maar andere mogelijke iPod-uitbreidingen zijn waarschijnlijk makkelijker te implementeren en meer gewild. Toch leuk om te zien dat Apple ook hier al mee bezig is geweest.

Is FireWire trouwens een Apple uitvinding geweest? En hoe zit het met de acceptatie van USB (2.0) in de Mac wereld? Die is ook niet zo vlot tot stand gekomen volgens mij… Maar dat is een beetje off-topic.

usb-2 is ook niet de toekomst voor de Mac.... Apple heeft idd FW uitgevonden, vandaar dat de Mac's er al jaren mee zijn uitgerust. Daarnaast komt nu Fw800 op, zodat usb-2 is "overpast"...

Hmmm, De iPod als draadloze afstandsbediening voor AirTunes...? Dat lijkt mij handiger 8)

Je kan je Bluetooth mobiele telefoon of Palm PDA nu al gebruiken als draadloze afstandsbediening: [url]http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/[/url]

Ik zou eigenlijk niet zo snel echt handige situaties weten voor WiFi of BlueTooth in een iPod. In ieder geval geen situaties die ik dagelijks zou gebruiken. Het is misschien wel leuk om in de trein met iemand mee te kunnen luisteren ofzo. Maar het updaten gaat toch vele malen sneller via een FireWire of USB 2.0 kabeltje. Of zie ik iets over het hoofd?

Als er iets vernieuwends bij komt... en dat zal wel als er sprake van een patentaanvrage is, zal het idd wel met een nieuwe interaktiviteit te maken hebben.

Ik denk dat het ook al ouder is op de imac zit zelf nog niet een een bluetooth toetsenbord. :P

En na het succes van de airport extreme wil je
natuurlijk nog meer draadloos.

Combineer dit bericht met [b:8375f87e39][url=http://www.macfreak.be/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=15&topic=2682&start=40]dit nieuwsje[/url][/b:8375f87e39] en het gonst weer van Viskningar och Rop in AppleLand....