Paul Thurrot's vrouw...

Jawel, de op een na grootste windows nerd heeft, net als de allergrootste windows nerd, ook een vrouw. Eentje die een computer gewoon beschouwd voor wat het ding is.

Een stuk gereedschap!

Vergelijkbaar dus met bijvoorbeeld een was- of boormachine. Interessant om te zien is hoe dat gaat. In tegenstelling tot vroeger, ten tijde van haar windows machine, hoort onze nerd haar eigenlijk nooit over het apparaat. Waarom? Omdat het ding doet wat het moet doen.

Meer lezen? Kijk hier

Toen ik dit verhaaltje van meneer Thurrot las ging me wel een lichtje op. Ik hoor mijn lief ook nooit meer mopperen over “die k*tcomputer”. Om precies te zijn, sinds de iMac hier afgelopen zomer in huis kwam. Met uitzondering van de obligate vragen in 't begin over dingen die net ietsje anders werken dan onder Windows hoor ik haar vrijwel nooit.

Ze mailt en frobelt er vrolijk op los, is met allerlei grafische programmatjes aan 't rommelen, fabriceert de leukste dingen, maar ze vraagt niks. Ook geen opmerkingen of paniek vanwege rare foutmeldingen, onbegrijpelijke meldingen over updates, vastlopers en allerlei andere enge dingen die ze nooit begreep. Ze komen gewoon niet voor.

Nadelen heeft 't ook. M’n iBook ben ik bijvoorbeeld regelmatig kwijt. Dat had ik nou nooit met de windows notebook. Ook hier weer, ze heeft geen vragen, wireless werkt gewoon, ze moest even wennen aan de touchpad, maar was snel wegwijs. Ze geeft geen r**t om computers, maar beseft wel degelijk dat het nu beter is dan vroeger.

En ze klaagt over de computer op haar werk, die zelden gewoon doet wat zij wil, of nog erger, domweg vastloopt zonder aanwijsbare reden.

U raad 't al. Da’s geen inderdaad geen Apple. :wink:

volgens mij is dit al op de frontpage gekomen een tijd terug

Hoe meer ik de berichten, logs en artikelen van die man lees: hij switched..!

En dat vind ik enorm grappig omdat vooral hij de Mac-basher en Windows-uber alles fanaat was.

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2180

Als er op het forum nog geen draadje over is kan er op deze plek best over gediscussieerd worden. dat staat los van eventuele gerelateerde artikelen op de voorpagina.

[quote:2fbee7ac52="MacBjorn"]Als er op het forum nog geen draadje over is kan er op deze plek best over gediscussieerd worden. dat staat los van eventuele gerelateerde artikelen op de voorpagina.[/quote:2fbee7ac52] ok..

@ Rimsic:

Dit was [u:ca8b71193e]naar aanleiding[/u:ca8b71193e] van een [u:ca8b71193e]vervolgartikel[/u:ca8b71193e] van Thurrot op het artikel wat jij aandraagt.

Wat ik er maar mee aan wil geven is dat redelijk objectief valt vast te stellen dat de Macintosh inderdaad is wat Apple claimt. Namelijk de betere keus voor mensen die niks van computers (willen) weten. De fans roepen altijd dat Apple beter is, maar fans zijn niet objectief, daar zijn 't namelijk fans voor :wink:

Héhé, Paul heeft ook nog voor zichzelf een iMac gekocht ;-)

Straks wordt het de ‘Supersite for MacOS’ ofzo…

Ja het schijnt dat d'n Paul al aardig week aan het worden is! :lol: