PayPal Probleempje

Ik ben momenteel PayPal aan het testen op mijn website. Alles gaat tot zover goed, behalve een ding aan het einde van het betaalproces.

Bij PayPal kun je in je Profile ‘Website Payment Preferences’ aanzetten. Je stuurt dan na betaling een bericht naar de PayPal server, deze stuurt een bericht terug waarin staat of de betaling gelukt is of niet. In dit bericht zit een array met informatie van de koper, welke je dan direct in de browser weer kunt geven. Dit alles gebeurt door middel van een script (PHP) dat je bij PayPal zelf kunt downloaden. Als je het script naleest, zou in de array onder andere de volgende informatie moeten zitten:

• voornaam
  • achternaam
  • item
  • prijs

Nu kan de koper het hele proces van aankoop doorlopen, dit gaat ook goed: het item staat genoteerd in de e-mail die hij ontvangt en die ik even later ook ontvang. Ook het geld komt netjes binnen op mijn PayPal-account. In de browser geeft hij dan dus de details weer van de koper. En daar gaat het mis: hij laat alleen de voornaam en achternaam zien, maar de naam van het aangekochte item en de prijs blijven leeg. Weet iemand hoe dit kan, heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Aha, na de 'print_r' functie aangezet te hebben, blijkt dat de variabele die het script aanroept, anders heet. In plaats van 'item_name' geeft PayPal 'item_name1' terug.

Dit zou al enig licht op de zaak moeten werpen denk ik… Na testen post ik wel weer of dat een van de euvels is!