PB 12" Video-out perikelen

Als je op de apple-site kijkt staat er dat de PB 12" svideo en composiet uitvoer ondersteund. In de tekst staat ook 'Zodra je de televisie via de [b:d61c7949c3]meegeleverde[/b:d61c7949c3] Apple videoadapter op de video-uitvoerpoort aansluit, ben je op tv.'.

Als ik echter vervolgens in de specs kijk, staat er dat er alleen een DVI en VGA kabel bijgeleverd word, maar niks over een VGA kabel.
Dus ik bel de Apple store, die zeggen dat ik inderdaad een kabel nodig heb (die er niet bij zit), maar dat hun die niet hebben en ook niet zullen krijgen! :roll:

De persoon die ik aan de telefoon had heeft het zelfs nog voor mij nagevraagd. Ik heb mijn PB’je nu maar gewoon besteld en ik kijk wel of er iets bij zit. Zo niet, dan kijk ik wel of ze over een tijdje die kabels wel hebben.

Erg slecht geregeld moet ik zeggen, vooral die tegenstrijdigheid op de site snap ik niet.

Beetje raar hoe Apple om gaat met video-out. Compleet niet consequent. Jammer want het is redelijk standaard op pc's.

Misschien heeft de PB 12" de zelfde kabel nodig als de iBook.

Nope.. die is voor een mini-VGA aansluiting en die heeft de Powerbook niet; die heeft alleen mini-DVI. Stomme proprietary aansluitingen

Je krijgt bij ieder model PowerBook een dvi-naar-vga adapter én tevens een mini-vga naar s-video adapter bijgeleverd.

Vreemd dat ze bij Apple hier niet over vertellen.
Met deze aansluiting kun je probleemloos een s-video naar scartkabel op inpluggen. Er zit tevens zo’n gele stekker op (ik ken ze oa van Nintendo consoles) en daarmee kun je ook video uitvoeren dwz wat je ziet op het scherm zie je ook op de tv, beamer & video.

Veel plezier met je powerbook!

Ik lees net op de applesite US dat je inderdaad géén s-video uitvoer hebt, maar nu mini-dvi en mini-vga, waarom?

Je kunt dus geen directe verbinding maken met tv en beamer, maar ik denk dat Apple nog wel met een verloopkabeltje op de proppen komt zetten… die kost u slechts € 49,- meneer… :frowning:

Je moet een kabeltje kopen... mini-dvi naar video

op de amerikaanse site staat ie $ 19 en hier is de link, vrij nieuw want er zit nog geen plaatje bij…

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M9319G/A

Zie je, zo kom ik er wel. Ik heb er dan wel 3 berichten voor nodig… :slight_smile:

Bedankt voor het zoekwerk Starbuck :)

Ik ben nog teruggebeld door de Apple Store en die wisten mij inderdaad ook te vertellen dat ik dit kabeltje nodig had. Heb het er maar bij genomen :? zal wel weer zo’n kabeltje zijn net als bij de ibook, wat je voor 5 euro zelf kunt maken.