Pb 17" vs Apple Studio Display 21"

Ik heb een raar probleem. Voor een appel en een ei heb ik een Apple 21" CRT monitor op de kop kunnen tikken. Ik wil die koppelen aan mijn Powerbook 17" met een ATI Mobility Radeon 9700 videokaart. De Powerbook ziet dat er een extra scherm aangesloten wordt maar ik krijg geen beeld op de crt monitor (het groen lampje op de monitor gaat niet aan). Al vloekend op de leverancier besluit ik toch maar eens te proberen met een Linux desktop die hier nog staat en bij deze gaat de monitor onmiddellijk aan, krijg ik beeld en brandt het groen lampje op de monitor.

Ik heb al ongeveer elke combinatie van resoluties geprobeerd maar alles tevergeefs.

Iemand een oplossing ?

Heb je ook opgestart met de monitor er aan vast? effe voor de zekerheid een monitor is nl niet hotplugable. heb je ook de laatste drivers er op zitten van ati inc de dispay utils? https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Ik heb beide dingen gedaan maar tevergeefs.

en met syspreferences -> detect displays? Wat gebeurd er dan?

[edit]
en wat voor kabel zit er bij? gewoon vga of nog die ‘oude apple’ 15 pins.
Het zou kunnen zijn dat de monitor niet multisync is. Ik heb hier ooit ook last mee gehad en toen een soort van IBM adapter gekocht waarmee je met dipswitches een resolutie/refreshrate in moest stellen.[/edit]

Mijn 21" wordt herkend, ik kan rangschikken, mijn cursor uit het beeld bewegen, maar de CRT blijft pikzwart.

ik neem aan dat je een dvi naar vga adaptor gebruikt? hmm vreemd probeer hem anders eens te clonen ipv als tweede scherm te gebruiken

idd, ik gebruik een dvi naar vga adapter.

Clonen heeft hetzelfde resultaat, de resolutie verspringt, maar crt scherm blijft zwart.

Je had 'm ook nooit op zijn kop moeten tikken... :(

[quote:492bb9f19e="Qte"]Ik heb een raar probleem. Voor een appel en een ei heb ik een Apple 21" CRT monitor op de kop kunnen tikken. Ik wil die koppelen aan mijn Powerbook 17" met een ATI Mobility Radeon 9700 videokaart. De Powerbook ziet dat er een extra scherm aangesloten wordt maar ik krijg geen beeld op de crt monitor (het groen lampje op de monitor gaat niet aan). Al vloekend op de leverancier besluit ik toch maar eens te proberen met een Linux desktop die hier nog staat en bij deze gaat de monitor onmiddellijk aan, krijg ik beeld en brandt het groen lampje op de monitor.

Ik heb al ongeveer elke combinatie van resoluties geprobeerd maar alles tevergeefs.

Iemand een oplossing ?[/quote:492bb9f19e]

Heb je de de voedingskabel van je powerbook aangesloten?

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21600 deze al geprobeerd?

Nu wel ;-)

Maar helaas, in DisplayConfigX wordt mijn 21" herkend, alles ziet er normaal uit, maar nog steeds geen teken van leven.

Zijn er mensen die er al in geslaagd zijn om een 21" aan een powerbook te hangen ?

Geen 21", wel [url=http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=5348] 23"[/url] :P

Mischien synchrone weergave inschakelen ....uitschakelen......en dan weer inschakelen. Heeft bij mijn laptop ook gewerkt.