PB en HotSpots

Ik overweeg een PB aan te schaffen, met name omdat ik veel op reis ben en dan graag toegang wil hebben tot internet. Ik weet dat er steeds meer hot spots zijn, maar hoe kan ik inloggen op die netwerken. De airportkaart ziet de netwerken, maar dan. Moet ik voor elk netwerk een profiel aanmaken of gaat dat automatisch

De Airportkaart ziet alleen beschikbare netwerken. Die zijn A: Gratis toegankelijk, je kan dus direct surfen en mailen door aan te vinken dat je op dat netwerk wilt. En B: je ziet een netwerk waar je bij het aanvinken ervan een wachtwoord moet invoeren. Dat is dan weer verkrijgbaar bij de netwerk beheerder!

Verdere info…anyone???

vaak moet je bij hotels als v.d. valk e.d. een prepaid kaart kopen om verbinding te kunnen maken met het internet.

daan.

Er zijn diverse programmatjes die kunnen zoeken naar Wireless netwerken.

Zo is er MacStumbler en KisMac.

Die laatste schijnt ook de WEP te kunnen kraken, maar vraag me niet hoe, tis mij niet gelukt.

[quote:2f2e0c3673]De Airportkaart ziet alleen beschikbare netwerken. Die zijn A: Gratis toegankelijk, je kan dus direct surfen en mailen door aan te vinken dat je op dat netwerk wilt. En B: je ziet een netwerk waar je bij het aanvinken ervan een wachtwoord moet invoeren.[/quote:2f2e0c3673]

Ik zou de volgorde omdraaien! A: Die zijn niet gratis toegankelijk. B: Die zijn gratis toegankelijk.

Tja, in het eerste geval is dan de vraag: mag je erop, en zo ja, hoeveel moet je daar voor neertellen? In de meeste gevallen zal je erop mogen tegen een vergoeding, en in dat geval zal het je natuurlijk zo makkelijk mogelijk gemaakt worden om te surfen. Profielen aanmaken hoeft niet. En met een Apple is dat laatste, stel dat het wel moet voor een bedrijfsnetwerk ofzo, niet moeilijk.

oke, dat klinkt prima. Geen lastige instellingen, dingen aanvinken enzo. Je kan dus eenvoudig en snel online zijn ( en soms tegen betaling) Klinkt goed.

Hier in de verenigde staten hebben de meeste coffee shops (nee, hier wel voor gewone koffie :)) gratis wifi. Een kop koffie of ijsthee bestellen en je kunt er rustig een uurtje gaan zitten internetten. Even op het airport icoon klikken en klaar ben je, geen gezeur met kaarten, codes of wat dan ook. In hotels moet je er meestal wel voor betalen...

Leubi... heb van t weekend voor t eerst een 'Hotspot' uitgeprobeerd. Heb een powerbook 17" met Airport Extreme. Zat in een lunchroom met KPN hotspotlogo op 't raam. Ging naar binnen, schakelde mijn airport kaart in, binnen 1 seconde vond deze automatisch het KPN netwerk. Startte Safari op, je komt dan binnen op een KPN welkomst page. Bij de kassa van de lunchroom kocht ik een KPN hotspot card. Hierop staat een nummer en een krascode. Je vult beide in, in de daarvoorbestemde velden op je welkomst page en.... tadaaa... je kunt surfen. En dat gaat echt maga snel! Zat draadloos het NOS journaal te bekijken. Een KPN kaart kost 5 euro voor 1 uur surfen.

Groet

Dino

dat zijn goede berichten!!! Zo hoort het ook te zijn. weet iemand of er een site is met een overzicht van hotspots???