PB G3 Lombard probleem!

Okay, kan iemand me alsjeblieft helpen:

Mijn vader heeft een PowerBook G3 333Mhz, 512 MB Intern, 8Mb Videokaart. Oorspronkelijk zat er een +/-4Gb harddisk in. De machine draaide perfect op Panther (simpele installatie). Nu had ik laatst via tweedehandsmac.nl een 12Gb harrdrive gekocht van een man uit Amsterdam (netjes opgehaald bij zijn huis, in werking gezien onder OS9 op een FireWire PB G3), gekocht en in de PB gestopt. Panther geinstalleerd (weer de simpele installatie) en een week draaide hij perfect. Nu ging ik software updaten om iLife '05 te installeren, en bleef hij hangen (alleen Software Update). Force Quit, restart, en toen… Na de appel kwam er een “verboden” icoon in beeld. Shit dacht ik, weer gereboot, zelfde probleem. Ik denk, ik heb toch alles gebackupped, ff formatteren en opnieuw installeren. Dus ik gooi Panther CD1 erin (alles legaal natuurlijk), deselecteer alle optionele installatiecomponenten en voer een clean basisinstall uit. Op 3 min. resterend bevriest hij, of laat hij allerlij wazige kleuren en patronen zien op mn beeldscherm, precies hetzelfde als vroeger toen hij een volledige installatie uitvoerde. Ik ben nu Jaguar aan het installeren (ook legaal, alles legaal!), en ik zal straks posten of dat is gelukt. Maar ik wil natuurlijk Panther draaien aangezien hij daarop veel fijner draait! Wie helpt me?!

Cheers!

EDIT: De Jaguar installatie is voorspoedig verlopen en hij is er nu in aan het booten… Maar we willen Panther! (of Tiger natuurlijk, maar daar hebben we alleen een DVD van)…

EDIT2: Ik heb nu weer de oude 4Gb HD erin gezet met Panther erop wachtend op een antwoord zodat ik die 12 er weer in kan stoppen.

Tiger is voor de PB vanaf 400 Hz, dat zou ik niet meer proberen op een Lombard

Er zijn Lombardtypes met 10.3 problemen (discussions):

"1. Some Lombards running 10.3.x with 512MB of memory have their displays “melt” (visually) and/or refuse to run Repair Disk Permissions either from HD or CD. Dropping to 384MB often solves this issue for some.

1. Some Lombards can run 10.2.x with 512MB yet can only run 10.3.x with memory in the bottom slot.

2. I am not sure of the statement that some Lombards can run 10.2.x but not 10.3.x with •any• memory configuration".

[quote:d46608a892="Dennis002"]Tiger is voor de PB vanaf 400 Hz, dat zou ik niet meer proberen op een Lombard

Er zijn Lombardtypes met 10.3 problemen (discussions):

"1. Some Lombards running 10.3.x with 512MB of memory have their displays “melt” (visually) and/or refuse to run Repair Disk Permissions either from HD or CD. Dropping to 384MB often solves this issue for some.

1. Some Lombards can run 10.2.x with 512MB yet can only run 10.3.x with memory in the bottom slot.

2. I am not sure of the statement that some Lombards can run 10.2.x but not 10.3.x with •any• memory configuration".[/quote:d46608a892]

Ik was helemaal vergeten dat ik vorige keer de RAM eruit had gehaald…! Ik ga het morgen gelijk proberen! Bedankt!