PB scherm schoonmaken

je kent 't wel;

Trots als een aap met zeven #@^&* laat je je Powerbook zien aan vriend en/of collega’s.

“Wauw - moet je kijken hoe dun die is - en dat scherm - widescreen - hij is echt heel mooi” - “Ja - een topmachine en die vormgeving, fantastisch - Aa - NEE - NIET doen - shit - …”

Te laat - de bewonderende blik van vriend/collega is niet meer genoeg…
Nee, nu is de fase aangebroken dat het scherm aangeraakt moet worden, het liefst met vette vingers - Grrrrrrrr!

Nu is mijn vraag: hebben jullie tips en trucs hoe je het beste je PB scherm kan schoonmaken?

Tia

mijn monitorscherm maak ik schoon met Glassex... (verplaatst naar Hardware)

Ja okay - op de studio gebruiken we ook gewoon Glassex voor de Monitoren. Doekje, lekker pff pfff pfff en hoppa.

Maar ligt dat niet iets gevoeliger bij de PowerBook?

Ik gebruik steeds (voor heel m'n iBook trouwens) een 'wonderdoek' voor m'n scherm. Zo'n doek heeft zeer veel heel kleine en fijne vezeltjes en ze zijn te koop op elke markt volgens mij. Ik maak 'm enkel vochtig en droog de waterrestjes gewoon op met het droge gedeelte van het doekje. Ik weet niets beters, ook geen kuisproducten, dat laat altijd enig residu achter, wat je ook doet.

Dus, halen zo’n wonderdoek (voor heel je computer te reinigen trouwens!)!

tfmichie

NOOIT GLASSEX!!

glassex is vette rotzooi. Een vochtige (kraanwater) zachte doek voldoet prima.

[quote:65bb3e8b7f="Jør"]NOOIT GLASSEX!![/quote:65bb3e8b7f]

Helemaal eens. Is vrij aggressief spul. Bij de betere electronicawinkel kun je speciaal spul voor TFT-schermen krijgen.

Er zit een beschermlaagje op je scherm. Bij de "oude" studio displays kun je dat zien als een blauwe gloed. Met rotzooi als bv. glassex, pledge, ammoniak, terpetine :wink: of meer van dat soort middeltjes verwijder je de beschermlaag van je beeldscherm.