PB start niet op van opstart dvd/cd

Raar maar waar, g4 pb wil niet opstarten van de originele programmatuur herstel dvd. Beetje lastig als je een clean install wilt. :oops:

Het gaat om de 10.2 versie en eigenlijk wil ik niet nu zo kort voor 10.4 de 10.3 versie gaan kopen. Weet iemand van jullie of de dvd naar zijn grootje is of dat er iets anders kan zijn. Reeds permissies hersteld, programmatuur herstel van de dvd gedraaid maar helaas, bij het opstarten met de c toets looptie vast en moet ik handmatig rebooten. Of kan je de defecte dvd wellicht omruilen voor een nieuwe ? Als dat het probleem is tenminste.

Heb je ook al de installer cd/dvd erin gehad terwijl je vanaf de harde schijf was opgestart? en dan dubbelklik op de installer .. dan vraagt ie: herstarten? en dan zou ie gewoon zonder c ingedrukt vanaf cd moeten opstarten ..

Dat had ik in eerste instantie gedaan maar toen liep hij voor het eerst vast. Dus daarna geprobeerd om het met de c toets te doen (aantal maal) maar dat werkt ook niet.

Wat je ook kan doen is de option toets ingedrukt houden bij het opstarten. Er wordt dan gezocht naar andere drives. Klikken op de cd en return.

succes

als ik met de c toets opstart dan hoor je dat hij van de cd wil opstarten. Hij leest even een aantal keer en dan geeft hij er de brui aan en blijft hangen. Is het mogelijk om het os / of een kopie van de cd op de ipod te zetten en dan vanuit daar te werken ?

damm, het was mijn airport kaart. Omdat ik 1 van de eerste 12 inch zonder airport heb was daar de software blijkbaar niet op voorbereid. Dus airport kaart d'r uit, cd d'r in en draaien maar !