PBG3 (Lombard), probleem met DVD-speler

Ik heb hier een oude (3 jaar) PowerBook G3 staan. Onlangs heb ik er MacOS 10.2 opgezet en sindsdien doet m'n DVD speler het nietmeer. Ik kan er ook nergens iets over vinden op het internet. Toen ben ik naar de Apple store hier in antwerpen geweest om te vragen of zij iets wisten van dit probleem, en zij raadden me aan om het besturingssysteem opnieuw te installenen. Vandaag heb ik dat gedaan maar het is nog steeds hetzelfde.

Het vreemde is dat hij bij het installeren “DVD-Speler” niet installeert. En als ik hem opstart in OS 9.2 hij wel gewoon DVD’s afspeelt.

De foutmelding die ik steeds krijg:

Er heeft zich een ernstige fout voorgedaan in “DVD-Player”
De huidige computer of systeemconfiguratie wordt niet ondersteund. [-70013]

Kent er iemand dit probleem?

Die foutmelding krijg ik ook wel eens (G3 Pismo), maar meestal voldoet een herstart van de dvd speler wel... Kan je verder dus niet helpen :(

Helaas, onder OS X werkt de DVD-speler van de Lombard niet meer. Ik heb dezelfde machine hier op het bureau, en de enige manier om DVD's te bekijken is opstarten onder OS 9. Ik kan me herinneren dat er in de Knowledge Base van Apple ook wat over in stond, maar ik kan het helaas niet terugvinden zo 1-2-3...