PBG4 naar MacBook Pro

Tot voor kort gebruikte ik nog een Powerbook G4 (met Leopard), maar eindelijk een nieuwe MacBook Pro (10.8).
Nu heb ik via migratie-assisten alles overgezet wat perfect werkte.
Maar blijkbar geeft dit toch een aantal probleempjes.
Zo werkte scrollen met de trackpad initieel niet en na wat speurwerk heb ik gevonden dat dit door de migratie kwam en heb ik met terminal trackpad moeten resetten en nu werkt dit perfect.

mijn vraag is nu of er iemand ervaring heeft met deze situatie en of er nog gekende van die kleinere probleempjes zijn?
Of is het misschien aan te raden toch vanaf scratch te starten en de bibliotheken en documenten handmatig over te zetten.

Voordeel van migratie is ook natuurlijk dat meeste software ook gewoon wordt overgezet, maar in mijn geval waar ik van PB G4 kom werkt die software meestal toch niet meer.

iemand ervaringen en/of tips?

alvast bedankt

Ik heb dezelfde overstap gemaakt naar een MacBook Pro [met Snow Leopard (Mac OS 10.6.8)]. Die kent nog Rosetta, waardoor ik een aantal PowerPCprogramma's van de Powerbook G4 nog kan gebruiken. Het is een tijd geleden, dus echte tips kan ik niet geven. Mijn geheugen gaat niet zo ver terug. Het ging prima met de Migratieassistent, het enige 'vuiltje‘ is dat er ergens iets nog steeds 'Powerbook G4' heet. Dat stoort evenwel niet.