PC aansluiten op G4 met Ethernet ADSL

Ik heb een G4 (OsX) met twee netwerkkaarten. Met mijn eerste netwerkkaart (Build-In Ethernet) heb ik een ADSL verbinding met gebruik van DHCP. Nu wil ik m.b.v. een hub - die is aangesloten op mijn 2e netwerkkaart - meerdere computers aansluiten om gebruik te kunnen maken van het internet. Ik krijg dus van mijn provider een vast ip-adres en router adres! Welke gegevens moet ik bij mijn andere netwerkkaart invullen en bij de aan te sluiten PC's? Ik heb GeeRoute (router-software) geïnstalleerd, maar kan het ook gewoon met WebSharing? :cry:

Je moet je andere netwerkkaarten die via de hub zijn aangesloten een vast ip-adres geven, bijvoorbeeld in de range van 192.168.0.1 enzovoort. Als subnetmask gebruik je 255.255.255.0. Bij systeemvoorkeuren/samengebruik/voorzieningen vink je windows bestandserver aan. Op je PC moet je bij je netwerkinstellingen bij de bestands- en printerdeling inschakelen en verder in verkenner aangeven dat je je harde schijf of bepaalde folders wilt delen. dan moet het gaan werken.