PC en MAC op internet

Ik zou graag met mijn gewone PC op het internet aan de slag willen Ik werk met een modem die aaangesloten is op mijn MAC. Hoe kan ik dan mijn PC op hetzelfde modem laten werken.

Ik ben benieuwd of dit kan.

Iemand zij mij dat ik een (draadje)moest aansluiten op mijn pc.
Maar dat snap ik dus niet :o :o :o :o

Je zal een switch nodig hebben. Of een router

Misschien heeft hij wel een oud analoog inbelmodem :wink:

Een router kopen of idd een switch.

Als je Mac én je pc Airport (of vergelijkbaar) hebben, kun je je internetverbinding van je Mac delen. Maar dat is nogal een vereiste. :lol:

wát is nou 't verschil tussen een switch en een router????

[quote:ccf2ed1abe="Night"]wát is nou 't verschil tussen een switch en een router????[/quote:ccf2ed1abe] Een router verbindt je locale netwerk met andere netwerken (zoals het internet) een switch zorgt ervoor dat de locale PC's elkaar kunnen 'zien'. Tegenwoordig zijn die twee vaak geintegreerd (in de meeste ADSL modems/routers). Op die manier kan je met meerdere PC/Macs het Internet op en kan je bestanden kopieren etc. tussen de PC's/Macs op je huisnetwerkje.

We hebben wel wat meer info nodig over hoe je nu exact het internet op gaat. Heb je ADSL? Wat voor ADSL modem heb je dan? etc.

ik heb een "belkin" router, en het werkt perfekt....

[quote:73da0587d5="Night"]wát is nou 't verschil tussen een switch en een router????[/quote:73da0587d5] [url=http://www.warriorsofthe.net/movie.html]Hier[/url] een aardig maar oud filmpje welke het verschil uitlegt (Zoals Wimbo hierboven al aangaf).