PC muizen met Mac OSX drivers.

Hallo iedereen,

Ik heb laatst ook al eens een topic geopend over de mouse acceleration van Mac OSX, en hoe zeer ik hier een hekel aan heb.
Met een paar tweaks die ik gevonden heb wordt het wel beter maar blijft het "onnatuurlijk" aanvoelen.
Nu is mijn vraag: Zijn er ook PC muizen (Logitech, Razer e.d.) die wel Mac drivers hebben? Heb al wat lopen zoeken maar word er niet echt duidelijker van.

Alvast bedankt!

Voor de standaard functies werkt elke muis out of the box in Mac OSX, ook bluetooth muizen. Voor de extra/speciale knoppen moet je op de website van de fabrikanten kijken. Ik gebruik zelf altijd een groot knaagdier van Logitech omdat die muis van Apple voor mij te plat is. En logitech heeft de laatste jaren toch altijd OSX drivers gehad voor hun speciale/extra knoppen.
Een Apple trackpad is natuurlijk ook handig, masr er zijn zaken waar ik toch een muis prefereer.

Je gaat het niet altijd bij het bijschrift van de fabrikanten lezen op hun muizenproduktpaginas. Soms staat erbij dat een produkt specifiek voor een OS is gemaakt, maar als je naar de downloads/ondersteunings pagina gaat van de desbetreffende merken kom je meestal OSX drivers met instel software tegen. Zeker met de huidige muizen. Van Microsoft en Logitech weet ik het zeker.

Ook heel aardig dat je in [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/software-voor-windows-muizen#post-2495168]je vorige topic[/url] nergens op reageerde, en dan vervolgens gewoon weer een nieuw draadje start.:sealed:

Sorry! Heb normaal "Houd me via e-mail op de hoogte van reacties." aan staan :eek:
Mijn excuses!

Ik heb een logitech G9x en daarmee geen enkel probleem met de acceleratie curve van OSX - out of the box - geen tweaks toegepast - geen software geïnstalleerd.

Just sayin'

Ik had er ook erg last van en ben toen aan de gang gegaan met [url=http://plentycom.jp/en/steermouse/]SteerMouse[/url]. Een soort van universele driver voor muizen op de Mac, daar kun je behoorlijk wat mee instellen.

Ben ondertussen wel gewend aan de acceleratie curve maar gebruik het nog steeds voor het instellen van de muis op "normaal" ouderwets scrollen en het "natural" nieuwe scrollen op het touchpad. Op het touchpad vind ik de nieuwe manier heel natuurlijk maar met de muis kon ik er maar niet aan wennen... (ook omdat ik op mijn werk steeds moet wisselen tussen een Mac en een Windows PC :sealed: )

Bij de Performance Mouse MX van Logitech moet je vooral NIET de Mac software van Logitech downloaden. Dan gaat het helemaal mis met die acceleratie-curve van de muis. Gewoon met de standaard instellingen gebruiken en dan werkt ie perfect (inclusief alle extra knoppen, je kunt alleen niet snel van DPI wisselen met die knoppen aan de zijkant).

Ik gebruik sinds een tijdje de nieuwe Razer Mamba (2012 ed.) en daar werken de drivers en software perfect van. Je kunt niet alleen de gekleurde LEDs besturen met de software, maar ook talloze andere instellingen aan de muis aanpassen (DPI, Polling rate, profiles, etc.). Je kunt met die Razer software ook heel makkelijk aangeven of je de standaard acceleratie wilt gebruiken of de acceleratie-instellingen van Razer.

Er zijn voor de G9x geen Mac drivers!

Ik bedoelde de Logitech Performance MX. Heb de laatste tijd zoveel muizen geprobeerd, bijna niks werkt echt perfect op beide platformen. Enige die ik enigzins fatsoenlijk vind werken met zowel OSX als Windows is die Razer Mamba.

De G9x werkte bij mij pas redelijk aan de Mac-kant, toen ik de polling rate van de muis op 125Hz had gezet in Windows...

Wat een gekloot allemaal.. Misschien toch maar genoegen nemen met m'n trackpad, die werkt tenminste goed..

Ik denk precies dat jij een beetje kloot. Ik ken geen enkele USB-muis die niet werkt onder OS X, en de acceleratiesnelheid is gewoon aan jouw wensen aan te passen. Net als bij een Apple-muis... Er zit hier geen verschil op

Ik heb zelf een logitech m500, prima muis en heeft drivers voor Os X, iig voor Lion.
Kan elke knop instellen, wat volgens mij out of the box niet zomaar werkt (oa horizontaal scrollen en vorige/volgende)

Ik kloot helemaal niet best hifi ;) Ik heb nooit gezegd dat de muis niet werkt. Ik zei: "Met een paar tweaks die ik gevonden heb wordt het wel beter maar blijft het "onnatuurlijk" aanvoelen."

Het werkt dus wel. Maar niet "lekker", door die acceleration in Mac.

@Yolobear: wat is nou eigenlijk precies je probleem met de zogenaamde acceleratiecurve van Mac? Oké, een muis vertoont ander gedrag dan in Windows (in Mac moet-ie eerst 'op snelheid komen'), maar voor mij is dat nooit een probleem geweest, dus ik snap niet waarom je het zo zwaar neemt…

Nou omdat ik er niet aan kan wennen..