PC Prive project

Kijk eens aan. Mijn werkgever biedt ineens een pc-prive project aan. Tijd voor een nieuwe Mac dacht ik zo. Ik mag gaan tot 2270 euro. Het enige punt is dat ik net een nieuwe (hm hm ruim jaar oud) iMac 15' 800 heb... Wat raden jullie aan ? Zal ik een Xbook voor "erbij" kopen of mijn iMac verkopen en een G5 in de plaats ? Allebei leuke opties.... Lekker verder dromen.

Ik wist het wel. Alles verkopen en een mooie G5 in huis halen! Liefst met een mooi tft schermpje erbij van Apple.

Ja, stiekum dacht ik dat ook eigenlijk. Wat doet een iMac G4 800 superdrive met 768 MB, 80 GB tegenwoordig ? Op tweedehandsmac staan er geen op het moment.

1100 euro?

Demo voor 1325 2e-hands 1250 2e-hands 1200

Hoezo, staan ze niet op Tweedehandsmac.nl?

Ik zou er een 12" PowerBook bij kopen. :)

G5......

hou er wel rekening mee dat de prijzen op tweedehandsmac.nl altijd veel te hoog zijn!

ik zou je iMac verkopen een dual 1,42 G4 kopen en een 12" powerbook!!
de dual 1,42 is nl. een stuk sneller dan de 1.6 en soms zelfs sneller dan de 1.8 G5… :sealed:

Ik zou nooit een G4 kopen, ook geen DUAL 1.42 Ghz. Want die is dus echt niet sneller dan een G5, ook niet de 1.6 Ghz.

Een aantal mensen hier bij MacOSX.nl onderschat de kracht van de ‘Ghz-bus’. De G5 kan zoveel meer aan data verstouwen dat dat hem bij veeleisende taken zoveel sneller maakt. Ik heb het nu even over games, het meest veel eisende dat er is. Doom 3 is in de maak, en reken maar dat dit zeer moeilijk zal draaien op een G4, vanwege de gebrekkige geheugen/systeem bus. De G5 daar in tegen zal vliegen!!!.

Dus G5 kopen!!! Met idd een TFT-tje erbij!

[quote:e9674507a0="Pink Grapefruit"]Ik zou nooit een G4 kopen, ook geen DUAL 1.42 Ghz. Want die is dus echt niet sneller dan een G5, ook niet de 1.6 Ghz. [/quote:e9674507a0]

http://www.barefeats.com/g5.html

ok kijk hier is!! dan piep je wel anders!! :wink:

nu is het natuurlijk met 10.2(.7), maar je ziet dat de dual 1.0 zelfs sneller is dan een 1.6Ghz!! en dat de dual 1.25 sneller is dan de single 1.8!!
met 10.3 zal De G5 wat sneller worden, maar dan blijft de G4 dual 1.42 nog sneller,… dat is wat een hoop developers zelf ook gezegd hebben, en die beschikken over de juiste apparatuur en kunnen goeie vergelijkingen maken!!

Wat ik meestal bij die tests mis is de rekenkracht "die je merkt". Of ie nou 100 of 1000 keer zo snel is als een ander.. ach.... wat mij iets uitmaakt is de snelheid waarmee ie de inhoud van een map weergeeft. Raar genoeg is dat bij mij nu bijvoorbeeld in (boot) OS9 veeeel sneller dan in OSX. En nu het er toch over gaat: misschien wacht ik wel even op Panther. Lijkt me de moeite. :)