PC ruilen tegen welke mac?

Mijn systeem:

CPU: Intel P4C 2.6@3.4Ghz; 1.6Vcore (Costa Rica)
Cooling: Zalman 7000cu met fanmate
HD:
2x 120GB sata Maxtor in Raid0 (7200rpm/8MB cache)
1x 160GB pata Maxtor (7200rpm/8MB cache)
RAM: 2x 512MB PC3200 infineon
MOBO: MSI 865PE FIS2R
VGA: Aopen GFFX5900XT; draait perfect op ULTRA snelheden; standaard koeling
PSU: Q-Tech 550W Silent Big Fan
Coolermaster Aerogate2 fancontroller
CDRW: Plextor 40x/12x/40x
WEBCAM: Creative Webcam NX

In plaats van mijn pc te verkopen, zou ik deze willen ruilen tegen een MAC. Ik heb de smaak ferm te pakken gekregen door een beige G3 met OSX en ik wil simpelweg méér!

Sommigen zeggen dat ik er een laatste generatie iMac G3 nog voor kan krijgen. Anderen beweren dan weer een Powermac G4 ~ 733Mhz. (en ja, er zijn er die beweren dat ik zot ben 8)7 )

Wat schatten jullie van config? Zelf heb ik er absoluut geen idee van. Op verschillende verkoopsites liggen de prijzen van macs véél hoger van van pc’s. Blijkbaar is de waarde van een 2e handsmac veel hoger van een pc en blijft deze zijn waarde langer houden.

Zijn er onderdelen die ik kan overzetten naar een bepaalde config? Bv. de webcam: kan ik die gebruiken op OSX? Wat met de HD’s?

De bedoeling van deze thread is om de waarde van mijn pc af te wegen tov een Mac. Op biedingen wordt niet gereageerd.

Het zou veel zotter zijn als iemand zo gek is om zijn mac te verruilen voor een pc... Ik snap natuurlijk wel dat je van je pc af wilt.

verkoop hem gewoon op marktplaats en koop een emac ;)

Denk ook dat verkopen je beste optie is...

Op marktplaats zetten. En voor €300 - €400 heb je best een leuk beginners iMacje op www.tweedehandsmac.nl

[quote:7a787ba94e="Timdeh"]Mijn systeem:

CPU: Intel P4C 2.6@3.4Ghz; 1.6Vcore (Costa Rica)
[/quote:7a787ba94e]

Wil je die snelheid een beetje houden moet je minstens een G5 2GHz hebben. Ik was zelf erg teleurgesteld toen ik van athlon xp 1800 naar G4 1ghz ging. Wat een trage processor is dat. Maar gelukkig is de meeste software erg efficient zodat het snel aanvoelt, totdat hij echt moet gaan rekenen dan (zoals wat filteren in photoshop). Maar met een G5 kun je erop rekenen dat dat redelijk vliegt :slight_smile:

De videokaart kun je waarschijnlijk niet overzetten, de drives wel, en het geheugen zou ook moeten werken.

Awel, qua snelheid heb ik ni zoveel eisen.

Misschien liefst een 16MB AGP kaart om Quartz Extreme te hebben en een G4 cpu zodat ik nog wa vlotjes DiVX films kan afspelen.
Maar uiteraard: hoe sneller de mac, hoe beter :slight_smile:

Maar wat zou de minimumconfig van de mac moeten zijn indien ik ruil?

Wie op deze aarde wil nu nog een pc? gewoon pc verkope en een powermacje kopen!!!

[quote:1f2f94e9a6="Yourec"]Wie op deze aarde wil nu nog een pc? gewoon pc verkope en een powermacje kopen!!![/quote:1f2f94e9a6]

ikke! ik houd van spelletjes en dat gaat beter op een PC. De resolutie van een ps2 of xbox is belabberd. Een wintendo van 800 euro doet wonderen :slight_smile:

[quote:c7ef31c041="Yourec"]Wie op deze aarde wil nu nog een pc?[/quote:c7ef31c041]

Of ze het echt willen kan wel eens worden betwijfeld, maar die andere 95% gebruikt ze wel, ik ook op m’n werk (maar de eerste G5 staat er nu; hè, hè)

OF HET ZIJN KUDDE DIEREN OF ZE ZIEN ALLEEN MAAR DE PRIJS.

GE MOOGT KIEZEN :wink:

tip: schroef je pc uit elkaar en verkoop alle onderdelen los, dan krijg je er 60% meer geld voor! koop je dus ook meer mac voor terug!

dat klopt idd!! Doen!

Ik heb mijn systeem dus te koop gezet; verschillende onderdelen los te koop.

Ik zal nog mijn 80 en 160GB HD houden waarop mijn films/muziek staan. De rest buiten!

Die “Megahertzen” gebruik ik nu echt niet (3.45Ghz!). Die GFFX5900XT gebruik ik niet; spellen speel ik nimeer.

Ik ga dus nu alle onderdelen verkopen en midden september een Powermac G4 proberen te kopen. Hopelijk zullen de prijzen zakken van de 2e handsmacs met de introductie van de 3e generatie iMacs.

Een vraagske die in mijn hoofd spookt: momenteel heb ik een 6.1 geluidskaart onboard (MSI 865PE) en een 4.1 surround setje van Philips.

Zijn de G4 Powermacs al uitgerust met zo’n surround geluidskaartje? Niets van gegevens over te vinden.

Het is niet de bedoeling dat ik nog es 200€ moet neertellen voor een extra geluidskaart :frowning: Blijkbaar is er geen ondersteuning voor de Creative SBLive! kaartjes in osx :frowning:

Welke budget geluidskaartjes kan ik gebruiken? (deze vraag is overbodig indien de powermac g4 al uitgerust zou zijn met een 5.1 geluidskaart)

[quote:79dcf03885="Timdeh"]

In plaats van mijn pc te verkopen, zou ik deze willen ruilen tegen een MAC. Ik heb de smaak ferm te pakken gekregen door een beige G3 met OSX[/quote:79dcf03885]

OSX op een beige G3? Dat werkt dus? En nog de smaak te pakken krijgen ook! :o

Ja, en dat werkt nog heel goed ook, als je zo een toren op de kop kunt tikken, en het best een 300 Mhz of 333 Mhz model, dan ben je goed vertrokken. Ik weet sommige scholen waar ze zo een G3 gebruiken als server :wink:

Volgende onderdelen verkocht voor 740euro:

2x 120GB sata maxtor
Aopen Aeolus GFFX5900XT
2x 512MB PC3200
Q-Tec 500W PSU
Intel P4C 2.6Ghz cpu + 7000cu
MSI 865PE FIS2R

en voor 800euro gekocht:

PowerMac G4 Quicksilver 2002
G4 800Mhz cpu
1GB RAM
60GB HD
Radeon 7500 32MB
Sony CDRW
17’" Apple Vision display
en nog een pak software erbij

Kheb ook nog een ATA-133 controller ervoor die nu werkt in de beige G3. Daar sluit ik mijn 160GB maxtor en 80GB seagate aan. Bovendien vermoed ik dat mijn 19"IIyama er ook aangesloten kan worden, zo zou ik een dual-setup kunnen hebben.

Vanavond gaan halen, kzal dan pics posten zodra ik terug ben

Qua prestatie wel een downgrade, maar het totale pakket is voor mij het zeker waard! Wat denken jullie? redelijke deal of niet?

Nog een vraagske: een G4 800Mhz met een Radeon 7500: hiermee kan ik toch mijn Divx films terug full screen bekijken? Op de G3 266 gaat dit gewoon niet vooruit!

Dat zal zeker lukken, mag geen probleem zijn. Veel succes ermee en welkom in de echte computer wereld :wink:

Kijk dit is iemand die goed bezig is! Bravo en chapeau!

[quote:9a56cdf094="hanzwillem"][quote:9a56cdf094="Yourec"]Wie op deze aarde wil nu nog een pc? gewoon pc verkope en een powermacje kopen!!![/quote:9a56cdf094]

ikke! ik houd van spelletjes en dat gaat beter op een PC. De resolutie van een ps2 of xbox is belabberd. Een wintendo van 800 euro doet wonderen :)[/quote:9a56cdf094]

nou daar zou ik graag op terug willen komen. ik speel perfect spelletjes op mijn ibook g4, beter dan dat ik ze ooit op een peecee heb gespeeld