PC ruilen tegen welke mac?

[quote:3bdac9093a="Boje"]

nou daar zou ik graag op terug willen komen. ik speel perfect spelletjes op mijn ibook g4, beter dan dat ik ze ooit op een peecee heb gespeeld[/quote:3bdac9093a]

Op mijn iBook G4 800 gaat dat echt voor geen meter. Het enige spel wat goed draait is warcraft 3. Diablo2, en ieder FPS dat ik geprobeerd heb gaat echt voor geen meter vergeleken met wat ik gewend ben op mn PC. En dan heb ik het er nog niet eens over dat de helft van alle mooie spellen er gewoon niet eens zijn voor de mac. Ook MacMAME viel me erg tegen. Zodra hij iets wat sneller is dan een 68000-12MHz moet emuleren daal je al onder 60fps zodat de sync helemaal mis is.

[quote:4d5e1ad7d3="Rnowed"][quote:4d5e1ad7d3="Timdeh"]

In plaats van mijn pc te verkopen, zou ik deze willen ruilen tegen een MAC. Ik heb de smaak ferm te pakken gekregen door een beige G3 met OSX[/quote:4d5e1ad7d3]

OSX op een beige G3? Dat werkt dus? En nog de smaak te pakken krijgen ook! :o[/quote:4d5e1ad7d3]
OSX op een G3 beige met minimum 384 MB RAM en minimum een 300Mhz/1 MB cache draait redelijk vlot.
Via Xpostfacto kan je zelfs Panther installeren.
Met een PCI-Ultra ATA kaart ben je bovendien niet langer verplicht van OSX op de partitie met de eerste 8 GB van je harde schijf te installeren
:apple:

[quote:4f218b57f5="Mac Hammer Fan"][quote:4f218b57f5="Rnowed"][quote:4f218b57f5="Timdeh"]

In plaats van mijn pc te verkopen, zou ik deze willen ruilen tegen een MAC. Ik heb de smaak ferm te pakken gekregen door een beige G3 met OSX[/quote:4f218b57f5]

OSX op een beige G3? Dat werkt dus? En nog de smaak te pakken krijgen ook! :o[/quote:4f218b57f5]
OSX op een G3 beige met minimum 384 MB RAM en minimum een 300Mhz/1 MB cache draait redelijk vlot.
Via Xpostfacto kan je zelfs Panther installeren.
Met een PCI-Ultra ATA kaart ben je bovendien niet langer verplicht van OSX op de partitie met de eerste 8 GB van je harde schijf te installeren
Maar meer geld zou ik er niet aan verspillen. Bv een ATI Radeon PCI 7000 laat weliswaar toe van dvds te bekijken op je Mac, maar is inzake 2d-versnelling trager dan de onboard video.
Toch wel bedenkelijk…
:apple:[/quote:4f218b57f5]

Ik ben herboren

Sinds een 3-tal uur:

Powermac G4 Quicksilver 2002
800Mhz G4
17" en 19" dual-setup
1GB RAM
Sony CDRW
300GB aan HD’s erin (plaats voor 4HD’s)
Radeon 7500
OSX.3 geinstalleerd.

Man man man, zo’n bak!!! en dat OS! bye bye PC

Morgen eens pics posten!

Upgrades die ik wel nog wil doen:
Een dual-layer DVD writer; zou een NEC 2510 hierop gaan?
Een goedkope webcam erop

[quote:13f9523a1d="Timdeh"]Ik ben herboren

Upgrades die ik wel nog wil doen:
Een dual-layer DVD writer; zou een NEC 2510 hierop gaan?
Een goedkope webcam erop[/quote:13f9523a1d]

Bezoek eens www.xlryourmac.com en de drive database daar.
http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Je kunt er heel wat nuttige informatie vinden. Misschien heb je een paar gehackte bestanden nodig om DVD Player in OS9 te laten werken of Patchburn om in Panther’s finder te werken.
Maar als je Toast gebruikt zal het wellicht zo al gaan

En wat je keuze van machine betreft, je hebt groot gelijk dat je een AGP -G4 machine hebt genomen. Deze zijn beduidend sneller dan een G3 Beige, die opgefokt is met een G4 upgrade.

Good luck

[img:10afa0e9fb]http://users.pandora.be/tim.dehoucke/mac/Apple%20G4%20-%201.jpg[/img:10afa0e9fb] [img:10afa0e9fb]http://users.pandora.be/tim.dehoucke/mac/Apple%20G4%20-%202.jpg[/img:10afa0e9fb] [img:10afa0e9fb]http://users.pandora.be/tim.dehoucke/mac/Apple%20G4%20-%203.jpg[/img:10afa0e9fb]

[quote:d34df9a529="colpolyp"]Op marktplaats zetten. En voor ?300 - ?400 heb je best een leuk beginners iMacje op www.tweedehandsmac.nl[/quote:d34df9a529]

Ik ben ook een beginner en wil er in eerste instantie rond de 3 of 400 euro voor uittrekken.
Wat is dan een leuk beginners macje?

Wat ga ik ermee doen?

• internetten
  • mailen
  • office dingen
  • webdesign
  • en wat ftp, webdingen etc.

Ik heb een PII/350 mHz en wil een mac die OSX draait.
Meer wensen heb ik nog niet, maar zullen snel groeien wanneer ik aan het maccen ga :wink:

Ik w8 jullie adviezen af. :mrgreen:

Ronald

de iMac G3 DV series (met CD gleuf, geen lade) zijn erg leuk, 350 MHz of hoger. Wel ff 512 MB geheugen er in. Of PowerMac G4 450 Mhz of hoger. Moet je er wel zelf een scherm bij zoeken.

Daarmee kan je prima onder OSX doen wat jij hier aangeeft.

De langzamere iMacs (266 Mhz enzo, te herkennen aan CD lade in plaats van gleuf) kunnen ook nog wel maar die hebben maar 128 MB geheugen en zijn net iets te oud en traag voor OSX om nog bruikbaar te zijn.

Het kan, maar verwacht geen wonderen. Traag als dikke stront en heb veel USB-problemen ermee meegemaakt. Met Xpostfacto zou het beter moeten werken. Even googlen dus. En over die geluidskaart? Die zal er standaard niet in zitten, maar [url=http://209.132.209.147/products/en_us/Revolution51-focus.html]hier[/url] vind je misschien wel wat je zoekt.

Als je een pc koopt kan je 'm niet meer ruilen....

als je een mac koopt wil je 'm niet meer ruilen. :stuck_out_tongue:

[quote:3bec48e4b3="vogel"]Het kan, maar verwacht geen wonderen. Traag als dikke stront en heb veel USB-problemen ermee meegemaakt. [/quote:3bec48e4b3]

Alles beter dan de PII/350Mhz, toch ??? :innocent:

Ik ga op zoek naar een G4 PowerPC (denk ik)
Ik houd jullie op de hoogte. 8)

USB problemen op een iMac DV? Nooit van gehoord. Ik heb een iMac DV G3 450 MHz gehad met USB en FireWire en geen enkel probleem!

Traag is het wel, maar we hebben het hier over een instappertje om een beetje te internetten enzo.

Polyp, onze posts hebben mekaar gekruist. Ik heb het over de beige G3. USB werkt perfect op een iMac 350, al zal deze zo'n klote USB-modem van Alcatel ook wel niet herkennen... En ja, alles beter dan een PII 350, of wat het ook was. Maar geloof me, als een beige G3 op z'n kont ligt (met OS X erop), dan moet je echt flink kloten om de boel weer op gang te krijgen. De geluidskaart in mijn linkje werkt goed vanaf een G4 733.

Ah nee klopt, Mac OSX is ook niet compatible met een beige G3. :D

Dat hadden ze moeten vertellen toen ik het erop zette. Apple kwam pas veel later met die mededeling. Toch werkt het, afgezien van de fok USB wel. Aywayz, back to the topic.

Yep, back on topic.

Ik ga op zoek naar een leuke mac, ik weet wat ik wil.
En ik ruil mijn pc in voor iets moois :smiley:

I’ll keep you posted

[quote:c20ed4126c="rcwdeg"]Ik ga op zoek naar een leuke mac, ik weet wat ik wil. En ik ruil mijn pc in voor iets moois ...[/quote:c20ed4126c]Voor die paar rotcenten die je d'r nog voor krijgt, kun je 'm net zo goed in reserve houden voor dat ene windowsspelletje of als de neefjes komen etc. Lees alvast in [i:c20ed4126c]David Pogue; switching to the mac[/i:c20ed4126c] of [i:c20ed4126c]missing manual Mac osX[/i:c20ed4126c] hoe je de mail etc overzet. (even uit het blote hoofd: netscape 7 op de PC `zetten en dan exporteren danwel vanuit de Mac importeren.)

Ja, maar dat inruilen is letterlijk. Ik zet de pc opzij voor de kinders en kietel mezelf met een mac.