PC-Word-documenten op nieuwe iMacG5 openen LUKT NIET!!!!!!

Ik ben onlangs overgeschkeld van een pc naar een iMacG5. Maar de meeste van mijn documenten zijn Word-documenten (werk van jaren!). Ik heb nu op die Mac Office geïnstalleerd dus normaalgezien moet Word er op zitten! Als ik nu een document van vroeger willen openen op mijn nieuwe Mac krijg ik de boodschap "Word encountered file corruption while opening ......... .doc Part of this document may be recoverable. Attempt recovery now? Yes / No " Ik heb al zowel op Yes als op No geklikt maar er gebeurt niets, Word sluit automatisch.

Alle hulp is beslist welkom!

Heb je dat probleem met alle Word-bestanden die je overgezet hebt? Misschien moet je er eens een paar doormailen, dan kan ik eens kijken of ik het gefikst krijg.

PP

Het lijkt mij handig als je eerst Word opstart. (aaannemende dat je dat inderdaad hebt geïnstalleerd) en van daaruit de documenten openen. Dat mag voor een Mac geen problemen opleveren. Voor de liefhebber: dit werkt ook als je op een PC een Mac-document zonder .doc wil openen. :mrgreen:

probeer ze eens te openen met apple works. Gaat wellicht een stuk beter !

Een van de problemen die je kunt hebben met oude PC documenten is als je 'fast save' hebt aangehad (en ook bij de Mac: deze functie niet gebruiken!). De enige oplossing die ik ken is openen op PC, opnieuw bewaren zonder fast save en dan ben je van de ellende verlost. Of liever: zou je van de ellende verlost kunnen zijn...

Kijk eens in de Lounge.

Heb je het Value Pack wel geinstalleerd? Daarin zitten o.a. converters voor als je oude Word-documenten op je nieuwe Office wilt draaien. Het kan zijn dat ie het daarmee wel doet. Je kunt ook de functie importeer gebruiken in Word zelf.

Met het value pack kun je, dacht ik, wel lezen maar niet bewerken.

moet gewoon werken. stuur een voorbeeld document maar naar bartelomeus@gmail.com

[quote:92b88414a3="trabant"]Met het value pack kun je, dacht ik, wel lezen maar niet bewerken.[/quote:92b88414a3]

Kan je het dan niet onder een andere naam bewaren?
Heb je trouwens al eens Texteditor geprobeerd?

Pas op..... ik heb hier op de QS van m'n vrouw ook wat rare dingen beleefd, omdat er in de benaming van files een paar "dots" waren opgenomen, die de Mac helemaal in de war brachten! Zo was zij in staat een .doc.cwk-file te gaan opslaan... ik heb ze er alleemaal tussnuit gevist en "geschoond", want de kalchten over de "draaitol" waren niet van de lucht.

Ik heb ondertussen ontdekt dat niet al mijn documenten dit probleem hebben. Er zijn er bij die ik gewoon in Word kan openen... dus het probleem zal ergens anders zitten! :?

heb je Bill als es gebeld? +1 425 882-8080

prebeer eerst eens met appleworks