PCM to iets anders (aiff bv)

Is er iemand die al eens succesvol een PCM file heeft omgezet naar AIFF ? Je hebt bv "PCM to AIFF Drop Convert", maar dat lijkt wel iets te doen, maar nergens kan ik een file vinden die daardoor zou zijn aangemaakt. Weet iemand iets over dit programma ?

Wat is PCM?

Een Pulse Code Modulation audiofile. Je krijgt ze als je een demuxer loslaat op een VOB-file. Er zijn verschillende audiostreams. De meest bekende en gebruikte is de AC3. Dat is dolby compressed audio. PCM is niet gecompressed. Je zou zeggen dat je met handige utilities wordt bedolven bij de DVD-rip-jongens, maar daar hoor ik dus alleen maar van dat drop to convert en dat lijkt het niet te doen bij mij.

[quote:0b2fb23bc3]maar nergens kan ik een file vinden die daardoor zou zijn aangemaakt.[/quote:0b2fb23bc3]

De aangemaakte AIFF wordt onder het originele bestand gezet.

Nu we het er toch over hebben: ik kan de AIFF wel vinden, maar bij het afspelen is er enkel (en slechts 24 sec, terwijl origineel minstens een uur is) ruis te horen. Heeft iemand een betere ervaring met het omzetten van PCM naar iets anders? Wellicht met een andere app?