PCturbopro? Wat is dit?

Sinds deze week heb ik af en toe in Firefox een raar probleem. Ik ben dan gewoon aan het surfen en ineens verkleind het scherm en wordt rechts onderin een hoek geplaatst en daar komt dan iets te staan over 'pcturbopro'. Deze wil je computer gaan scannen etc.

(Ik weet de precieze tekst niet meer, als het weer eens voorkomt, zal ik het opschrijven…)

Als ik dan klik op annuleren gaat ie naar de website van ‘pcturbopro’ en heeft ie al mijn eigen vensters en tabs gesloten…?

Wat is dit in hemelsnaam? Nooit last van zoiets gehad op een Mac!

Is het bij dezelfde site? Lijkt me meer op een 'floating banner', oftewel een zwevende reclamebalk. Anders zou je 's met Spotlight kunnen zoeken op dat geval, kijken of dat nog wat oplevert.

// EDIT: Even gezocht met Google en het lijkt te gaan om een stuk rotzooi voor Windows, dus ik denk dat dat geval wat je te zien krijgt een reclamebannertje is wat je het programmaatje probeert aan te smeren (zeker ook omdat als je er op klikt, je naar de site van het programma gaat).
Bij de voorkeuren van FireFox kan je trouwens ook het een-en-ander instellen wat in elk geval het resizen van het scherm tegen gaat:

Voorkeuren → Inhoud → Bij “Javascript” op Geavanceerd klikken → Daar in elk geval de bovenste optie uitvinken.

Of een aangeboden irritante systemdoctor over je Mac laten gaan...... :o

[quote:5be7ed236d="Nikita"]

Voorkeuren → Inhoud → Bij “Javascript” op Geavanceerd klikken → Daar in elk geval de bovenste optie uitvinken.[/quote:5be7ed236d]

Heb dit even gedaan, sowieso erg fijn! :slight_smile: Bedankt!

Ik weet niet zo goed of het steeds bij dezelfde site was, het was in ieder geval bij een site van Fotolog.

Probeer nog 's naar die site te gaan en kijk of het nog gebeurd nu je die optie van het automatisch resizen van de pagina uit hebt gezet. Ben benieuwd 8)

Nope! Geen turbopro meer te zien!

8)

Kijk 's aan. Toch gewoon een banner dus :)