PDA, Sony Palm Zire of Pam Tungsten ?

Ik zit met het plan om een PDA of pocket PC te kopen.

Ik heb er 3 gezien die mij erg aanspreken, namelijk de Sony CLIE PEG-T675C, de Palm m515 en de Palm Tungsten T, maar omdat het toch om een helehoop geld gaat wil ik er goed over nadenken, heeft er iemand ervaring met deze 3 PDA’s ? met name op het gebied van compatibiliteit met MAC OS X ?

Alvast bedankt

Kasper

ik heb een ouder model van sony de t665c en dat loopt perfect, contacts in mn adresboek van osx en perfect gesynct met de icacl.

sony is iets mooier que design vind ik persoonlijk, maar als ik jou was, ga dan zeker voor ingebouwde wifi en dat heeft de thungsten t niet, mssh de C?
Allé tis maar een suggestie é, zeker met de komende hotspot rage :wink:

Als eerste advies kan ik geven dat je geen Pocket PC moet kopen. Het ligt er natuurlijk aan wat je wil met je PDA maar voor mij is het een agenda en niets meer. Als je ook nog multimedia wil kan je imho beter een laptop kopen. Ikzelf bezit een Palm Thungsten T en ben daar zeer tevreden over. 399,- voor betaald bij Dixons, Mac software is included en de software van Palm werkt zeer goed op een iBook. Ondersteunen die Pocket PC's wel Mac? Dr draait namelijk WinCE 2002 op en dat is ook al zon Microsoft App..

Als je het mij vraagt zou ik voor de pure agenda Thungsten T gaan,
je kunt er ook nog MP3’s op afspelen en ik gebruik em verder als ns-reisplanner. Verder issie voorzien van Bluetooth en IRDA. Wil je nog
meer weten?

EDIT: Geen van bovengenoemde PDA’s is een Pocket PC. Allen lopen op Palm OS. Van dat wifi vind ik zelf een btje flauwekul want wrom zou je internetten op je PDA. Maar das persoonlijk natuurlijk.

Ik heb zelf een Palm Zire. heeft wel beperkingen maar is relatief goedkoop, ik heb 'm voor 99 eurries gekocht. Synchroniseert probleemloos met adresboek en iCal. als je iets simpels zoekt en betaalbaar is het een aanrader. je kunt er je adressen, agenda, to do list etc allemaal in kwijt. Maar het blijft een basic ding natuurlijk.

Gebruik al jaren palm:-) Eerst nog een pilot. De laatste 2 jaar een m505. Sinds 1 jaar over gegaan op een mac en dat loopt uitstekend. Kan alleen avantgo niet synchroniseren. Gebruik mijn palm met name als agenda, voor e-mail en voor de word processor (ik gebruik wordsmith). Ik stap binnenkort over op een tungsten T, omdat die meer geheugen heeft, betere processor etc. Er wordt we binnenkort een Tungsten T2 verwacht (Zie palmclub.nl). Geen ervaring met pocket PC, maar ook geen behoefte aan;-)

Groet,

Wally

Ik heb al een tijdje een Palm Zire en ben er zeer tevreden over. Het is een heel basic pda-tje dat enkel doet wat het moet doen: adressen, agenda en to do etc. Voor alle andere multimedia-dinges heb ik mijn iPod en m'n iBookie, dus... Wat ben ik dan met een superflashy-multimediading als ik het toch al heb met al de rest :-) Pda is pda voor mij, dus vooral een agenda :-)

Veel keuzesucces!
tfmichie

Bedankt voor alle reactie,

Ik heb een keuze gemaakt hoor, het is de Tungsten T geworden.
Leek me toch de beste. Als het goed is heb ik hem over een paar dagen thuis bezorgd :D. tnx !

Die Sony die je noemt is een OS4 device dus die zou ik zoiezo niet nemen. T|T is een goeie keuze, mooi speeltje :)