PDF bestandsgrootte verkleinen

Hoi,

Ik heb een PDF gemaakt om naar de drukker te sturen, maar die is wel 80 MB groot. Binnenwerk van een boek met nogal wat beelden. Nu weet ik dat je met Acrobat > REduce Fil Size kunt uitvoeren en dat dan je PDF minder zwaar wordt. Is dit een optie of moet ik te allen tijde het origineel behouden???

groet
Alf

Het belangrijkste om de grootte van je PDF te bepalen, is hoe er wordt omgegaan met afbeeldingen. - Altijd bij laten snijden naar kaders - Nooit meer dan 300 dpi invoegen - Van mij mag je JPEG compressie aanzetten (daar ga ik hier niet over discussieren, maar het scheelt een hoop mb's en je ziet er niks van) - Alle overige compressies aanzetten (tekst, vectorart, fonts etc) Probeer dan nog eens een PDF te maken. 80GB is inderdaad wel heel erg veel.

Je kan proberen het bestand te verkleinen, maar als je een 80Gb bestand hebt, is het wel erg groot, ik heb een full-colour magazine van 32 pagina's en dan wordt het iets van 12 Mb... Als het bestand werkelijk niet kleiner kan, dan rest je geen andere oplossing dan het op een medium te zetten en op te sturen. Reductie betekent ook vermindering van kwaliteit.

PDF > Cd branden > Koerier/Post > Drukker

Tadaa!!

[quote:79972180c4="Sylvester.."]PDF > Cd branden > Koerier/Post > Drukker

Tadaa!![/quote:79972180c4]

Ik wil ook hebben 80 GB cd’s :lol:

lol, ik had 80 mb gelezen,

Anyway, Zullen wel ff-ing veel pagina’s zijn, maar wat voor instelling heb je in je distiller?

anders losse pagina’s … :stuck_out_tongue:

Oh boy I'm so confused lately... 80 GB moet natuurlijk zijn 80MB!!!!!!!!!

Het is vakantietijd he? 8)

80 mb valt nog wel te ftp’en!

[quote:b7b3cd9736]Het is vakantietijd he?[/quote:b7b3cd9736]

was dat maar waar … nog een weekje stressen en dan kan ik er eindelijk ook wat van genieten :slight_smile:

Je kan het natuurlijk zonder problem in enkele delen opsplitsten (pakketjes van 10 pagina's bijv). De drukker kan het dan makkelijk weer samenvoegen.

whoaaaa, 80GB hoe groot is die .PS

ik kan het bijna niet geloven

wat heb je daarvoor gedaan, hoe heb je die gemaakt???
niet via distiller of in delen misschien, maar niet in 1 keer door de distiller heen.

greetzz

80 Mb!!!!!!! Niet Gb....

Ik gebruik iChat hier altijd voor. Heb je een adsl-verbinding (of ISDN) en heeft je drukker een Mac, dan is dit een heel eenvoudige en snelle oplossing.

pdf online zetten op ftp of via een link op je site. Stuff het op Zip het, wil ook nog wel eens helpen.

[quote:04ee5c71f8="reaction"] Stuff het op Zip het, wil ook nog wel eens helpen.[/quote:04ee5c71f8]

Lol ik dacht eerst Stuff het op ZIp, die dingen zijn al bijna net zo zeldzaam als optical mo disks, maar je bedoelde stuff [b:04ee5c71f8]of[/b:04ee5c71f8] zip het…

[img:04ee5c71f8]http://www.dbll.nl/forums/html/emoticons/rofl.gif[/img:04ee5c71f8] [img:04ee5c71f8]http://www.dbll.nl/forums/html/emoticons/rofl.gif[/img:04ee5c71f8] [img:04ee5c71f8]http://www.dbll.nl/forums/html/emoticons/rofl.gif[/img:04ee5c71f8]

hahhaa ja idd :)