PDF exporteren omgezet naar bitmap? Indesign

Ik wil een dummy van een werk opsturen als PDF, maar om jatten van onderdelen te voorkomen, wil ik alles omzetten naar bitmaps. Weet iemand hier een handige optie voor? Kan dit al direct in Indesign?
Dus alle vectorplaatjes en teksten moeten bitmap worden.
Los is niet echt handig, dat lukt wel met photoshop, maar ik wil 50 pagina's in eens doen.

Ik raad je daarvoor PDF Toolkit aan is erg handig hiervoor en nog gratis ook.

[img]/uploads/community/2211894012b159e62ab79a87a125af548ef4edfa_0.png[/img]

Gratis? Soms misschien, maar kost nu €1,79 in de App Store.

[quote=computer space url=http://www.onemorething.nl/community/topic/pdf-exporteren-omgezet-naar-bitmap-indesign#post-2497357 time=1354927594]Ik wil een dummy van een werk opsturen als PDF, maar om jatten van onderdelen te voorkomen, wil ik alles omzetten naar bitmaps. Weet iemand hier een handige optie voor?[/quote]Maak in Automator deze takenreeks:

[img]/uploads/community/2fb164b50bfce5113ef7e06a3b9861b32c351791_0.png[/img]

Even opletten dat je de map in de laatste stap wijzigt in de locatie waar je de afbeeldingen wilt hebben, anders staat zo je bureaublad vol :)

Selecteer dan in de Finder het PDF-bestand en voer de takenreeks uit.

Je kan de PDF toch ook in Acrobat van de nodige beveiliging voorzien? Wachtwoorden, non printable etc?

Volgens mij resulteren die suggesties in losse PNG's. Het moet wel PDF blijven. Gewoon alles als bitmap renderen.
Acrobat beveiligingen zijn een wassen neus. Ik krijg ze zelf iig allemaal decrypted (gewoon met OSX), dus er zullen er meer toe in staat zijn.

Hoe de waard is..... :razz:

Kwam nog een tip tegen om een witte tif bitmap met 1% opacity over de spread te gooien, en dan bij transparantieafvlakking naar bitmap te forceren, maar ik krijg dat niet voor elkaar. De onderlaag blijft vector.

[img]/uploads/community/e87b7827ec26dc8235497f0becc935c8c16bb4ec_0.png[/img]

Kijk, dat lijkt erop. Bedankt, ik ga het proberen.

[quote]Het moet wel PDF blijven.[/quote]... zeg je?

Dat gaat niet zoals hierboven beschreven i.i.g.
Daar maak je van een PDF gewoon een JPEG.

Top Jakko! Doet helemaal wat ik wil. Gewoon drag-n-drop op de Automator applicatie gooien en voila. Snel ook!
De eerste van de drie acties moet wel weg als je opslaat als applicatie. En als bitmap heb ik PNG genomen omdat je dan in stap 1 niet al JPEG artefacts krijgt.

Als je deze takenreeks vaker wilt gebruiken is het inderdaad makkelijker om er een programma van te maken, en dan is het handiger om de eerste taak weg te doen, ja. Wil je hem vanuit Automator zelf draaien dan vind ik "Haal geselecteerde Finder-onderdelen op" altijd wel de beste eerste stap, want dan kun je heel eenvoudig bepalen welke bestanden je wel en niet mee wilt nemen.