Pdf in photoshop openen - kan pdf bestand niet openen

Weet iemand hoe je een pdf in Photoshop 5.5. kan openen?

Zijn hier plug-ins voor (liefst gratis, gezien het weinige gebruik)

Thanks!

Maurice :smiley:

Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je dat?? PDF is meestal documentatie en met Photoshop maak/bewerk je plaatjes.

Een screenshot maken lijkt mij een goede gratis oplossing.

Adriaan

Dat kan gewoon standaard in Photoshop (en Illustrator). Bij het openen krijg je een dialoog over de gewenste resolutie etc. Als het bij jou niet lukt, kan het zijn dat de PDF die je probeert te openen, beveiligd is. Je kunt PDFs beveiligen tegen veranderen, tekst selecteren, printen. In dat geval is een screenshot een goede optie. Of de PDF eerst openen in Acrobat Exchange (als je dat hebt, dus niet de Reader) en daar de beveiliging uitzetten (mits niet beveiligd met een password)

Peter

eeeuhh..gewoon onder archief en dan open file?? offuh ben ik nu verschrikkelijk abuis in vergelijk met versie 6.0??

ja gewoon onder archief en dan openen, je krijgt een dialoogbox met de opties zoals formaat, resolutie,... die je daar kunt instellen.

als je enkel een afbeelding nodig hebt kan je die normaal gezien selecteren mits de juiste tool in de reader aan te klikken… en copieren en dan plakken in photoshop

VG
Helix

Bedankt voor de tips,

het screen shot lijkt bij mijn pdf'jes de enige oplossing!

Maurice