PDF kleur is zwart gemaakt!

Nieuwe computer betekend alles opnieuw installeren. Geen probleem. Als ik nu een PDF maak vanuit Xpress 6.5 via distiller zijn de kleuren 100% zwart in het pdf bestand. Ik ken dit probleem niet. Wie wel? Of zijn de bijgeleverde joboptions niet in orde? Moet mijn eigen joboptions nog van de backup halen. Waarom wordt het zwart wat kleur is in het origineel?

(Distiller 7)

Beetje weinig info... Waar heb je al gezocht? Is alle kleur zwart of... Er zijn in het hele traject nogal wat instellingen mogelijk. Zoek dan maar eens uit waar het aan ligt.

Ik heb het ingesteld zoals altijd. Xpress maakt een postscipt bestand aan die ik vervolgens via Distiller naar een PDF bestand wegschrijf. Kleuren van foto's zijn wel kleur. Alleen de tekst elementen en vlakken in xpress worden zwart. Zelfs 25% rood wordt 100% zwart. Ik kan zelf de logica nog niet ontdekken.

Nou, ik heb mijn eigen joboptions geinstalleerd en die werken wel. Dus de joboptions die erbij geleverd worden zijn niet in orde. Wel vreemd hoor maar ik ben allang blij dat het weer werkt.

Mooi zo, dan werkt het weer als vanouds. Wel zo prettig om op je mac te kunnen vertrouwen.

ik heb hier ook wel eens last van als ik een .ps bestand maak vanuit Quark en dan op de distiller gooi. Ook had ik dit op mijn voormalige werk vaak, heel vreemd..

Na wat troubleshooten is mijn oplossing geweest; alle items copieëren, nieuw bestand aanmaken en daar alles weer op positioneren. Als je veel pagina’s hebt is dit natuurlijk einde verhaal.

Ik vermoedt een soort van bug in quark. Ik werk nu eigenlijk alleen nog in Indesign dus ik heb het probleem nu niet meer :slight_smile:

[quote:fce3995369="QriZ24"]Ik werk nu eigenlijk alleen nog in Indesign dus ik heb het probleem nu niet meer :)[/quote:fce3995369]

Heerlijk dit soort berichten! :lol: