pdf maken in Quark HELP!!!

Hallo,

Ik heb heel erg mooi mijn portfoilio een keer gedigitaliseerd…en opgemaakt in Quark…in de veronderstelling dat ik dan alle pagina’s in 1 PDF documentje naar mensen toe kan sturen…

Nu heb ik ruim een dag werk gehad aan het opmaken van het portfolio…maar lukt het mij niet om het document als PDF op te slaan.

De functie opslaan als PDF in het printmenu werkt wel, maar dan kan ik het PDF document niet meer openen omdat het beschadigt is…

De functie omzetten naar PDF geeft de computer een error aan…
Hoe kan ik op een makkelijke manier toch al mijn werk omzetten naar PDF zodat ik maandag een eventuele opdrachtgever mijn portfolio kan mailen???

Please HELP!!!

Als je Acrobat Distiller hebt dan kan je vanuit Quark je pagina's als EPS exporteren, en ze dan door Distiller halen. Ik heb opslaan als PDF even geprobeerd in Quark 6.5, en ik zie niks wat je echt fout kan instellen...

mag ik vragen hoe jij dan een pdf opslaat in Quark, misschien doe ik wel totaal iets fout......... :(

Bij het printvenster de Adobe Acrobat PDF printer selecteren, de PDF functie in Quark is prut (daar loopt ie wel op vast bijna altijd)

bewaren als postscript en dan op distiller gooien.

Waar heb ik dat eerder gelezen? :?

geen idee, vertel

Dag xPress 6.1. Voorkeuren: pdf. postscript maken. Bestand exporteren naar postscript. Ps-bestand openmaken met voorvertoning (dubbelklikken) die er pdf van maakt. Opslaan als pdf. Is geen groot bestand, ik denk schermresolutie van de beelden.

Rosteel

[quote:2d256ee778="was frans"]geen idee, vertel[/quote:2d256ee778]

Kijk eens naar de 2e post :stuck_out_tongue:

ik doe het zo, bij het printen, instellen voor adobe pdf printer, dan bewaren als bestand kiezen. De optie postcript gebruiken, en deze in distiller met de juiste instellingen omzetten naar pdf.

quark weggooien en indesign installeren! Meegaan met de tijd, kost geen tijd...

[quote:5addb4ff4e="nvgalen"]Kijk eens naar de 2e post :P[/quote:5addb4ff4e]

jij hebt het over eps maken van je pagina’s, ik heb het over een postcript bestand schrijven (.ps) daar zit toch wel verschil in. In jouw geval krijg je allemaal losse pagina’s en moet je die nog gaan samenvoegen in acrobat, in mijn geval krijg je gelijk alles in een pdf.

Volgens mij kan dat in Quark 6.5 wel, maargoed, EPS is inderdaad Encapsulated PostScript :P