pdf maken vanuit word

Hallo,

Voor ik mijn probleempje uitleg, eerst dit: alsjeblief niet beginnen met: gebruik 'n deftig programma, want dat denk ik ook, maar soit. (doel is dat ik 'n layout maak die de klant zelf kan aanpassen en daar dan pdf’s van kan maken. De klant kan alleen maar met word werken, dus zit ik met de rotzooi…)

probleem: ik heb 'n layout gemaakt in word, totaal zo’n 600 k. Als ik daar nu 'n pdf van maak (save as pdf) wordt die 2,6 MB. Al mijn imports zijn jpg’s, sterk gecomprimeerd. Ik kan de dpi-waarde van die beelden wel verlagen, maar dan gaat de kwaliteit achteruit, en het is nog wel de bedoeling dat deze pdf’s afgeprint kunnen worden. Is er nergens 'n mogelijkheid om de instellingen voor het maken van pdf’s vanuit word in te stellen? Iemand enig idee? Alvast bedankt!

marco

wat is je probleem? Is 2,6 MB teveel? Is de kwaliteit niet in orde? Gebruikt je klant Windhoos of OS X?

Ik had een soortgelijk probleem. Wij scannen dossiers (bijv. 10 pagina's) naar PDF (omdat die meerdere pagina's in 1 bestand opslaat). Echter na scannen bleek het PDF-bestand erg groot te zijn.

Dit hebben we opgelost door PDFshrink te gebruiken. Je kunt het eerst uitproberen en daarna evt. aanschaffen. Kost maar een paar tientjes en dit programma “shrinkt” het tot wel 10 keer zo klein (1 Mb wordt dan dus 100 kb). Kwaliteitsverlies is er bijna niet en is bovendien in te stellen !

Meer info: http://www.apago.com/products.html en klik op PDFshrink

Hopelijk heb je wat aan dit programma.

de bedoeling is dat anderen deze kunnen downloaden via een of andere site. Maar ik vrees dat ze 2,6 MB te groot zullen vinden. Daarom ben ik op zoek naar alternatieven. Ik gebruik osx, maar de klant windows. Maar ik veronderstel dat, als ik het hier vind in osx, dan zal daar wel ergens 'n alternatief voor zijn in windows ook, zeker?

Probleem is duidelijk. Ik denk dat je PDF-shrink een goed programma zult vinden ! Wij verkleinden de PDF's om ze vervolgens te uploaden naar een web-database, zodat de gebruikers van die database niet met al te grote bijlages werden geconfronteerd.

Ik heb een tijdje Windhoos gebruikt en had toen een programaatje genaamd: WIN2PDF Het is gratis en wat het doet is, het maakt een printer aan onder windhoos, je kunt dus vanuit elke app die kan printen ook een pdf maken. Het heeft redelijk wat mogelijkheden qua instellingen!

pdfshrink lijkt perfect. Net even getest en doet wat ie moet doen. PROBLEEM! De klant gaat die pdf's altijd zelf op z'n pc maken. en pdfshrink bestaat klaarblijkelijk alleen voor osx. Enig idee of zoiets soortgelijks bestaat op PC? In elk geval al bedankt voor die tip van pdfshrink. Ga ik hier zeker proberen te "verkopen" aan mijn werkgever.

marco

Ik heb op diezelfde site van apago nog 'n programmaatje gevonden: pdf enhancer. Mits enige aanpassingen doet dat z'n werk precies ook wel goed. en is beschikbaar voor zowel mac als pc.

Alvast bedankt voor de hulp!

marco

Met de volledige versie van acrobat kan je ze comprimeren... Scheelt zeker 75%

acrobat wordt 'n beetje duur voor die klant, vrees ik.