PDF maken

hallo, ik heb een reeks afbeeldingen die ik samen wil gooien in een pdf. hoe moet ik hier aan beginnen??

alvast bedankt

stop ze achterelkaar in een word document, als alles goed, druk op afdrukken en kies dan voor PDF. succes!

Ik zou ze niet in een word document stoppen.

• Open iedere afbeelding met Voorvertoning
  • Sla iedere afbeelding op als een PDF (Printen -> opslaan als PDF)
  • Open aan het einde 1 PDF met een afbeelding
  • Schakel de navigatiekolom in
  • sleep de andere PDF bestanden daar waar je ze wilt hebben in de volgorde van pagina’s
  • Sla het geheel op als PDF bestand en zie daar alles in 1 PDF.

Er zijn meer wegen naar rome! Wat ook makkelijk gaat is een powerpoint maken en dan PDF afdrukken. Het is maar net hoe je fotomateriaal eruit ziet en af je dit wilt bewerken. Kortom, zo moet het lukken.

[quote:2bade9f534="sypie"]Ik zou ze niet in een word document stoppen.

• Open iedere afbeelding met Voorvertoning
  • Sla iedere afbeelding op als een PDF (Printen -> opslaan als PDF)
  • Open aan het einde 1 PDF met een afbeelding
  • Schakel de navigatiekolom in
  • sleep de andere PDF bestanden daar waar je ze wilt hebben in de volgorde van pagina’s
  • Sla het geheel op als PDF bestand en zie daar alles in 1 PDF.[/quote:2bade9f534]

Dus die app PDFmergeX die ik heb, is eigenlijk overbodig??

Het enige wat die voor je doet is misschien het geheel iets makkelijker laten gaan, maar op zich is die overbodig. Je kunt met Voorvertoning (preview) PDF's samenvoegen.

dankuwel allemaal

LET OP!!!!

Word / Powerpoint heeft een DPI van 72 met printen wordt dit **$$(*%)%( kwaliteit!!!

ik zou me eerst afvragen waar ik de pdf voor zou willen gebruiken, want dat kan ik nog niet uit je verhaal opmaken. zijn het rgb bestanden, of zijn ze in cmyk? zijn het jpg, tiff, eps, of een ander soort bestanden? Zijn het toevalligerwijs eps bestanden? Dan kan je ze zo op distiller gooien. Natuurlijk als je distiller in de juiste instellingen hebt staan. Want daar schort het ook heel vaak aan. En dan kan je ze in acrobat wel samenvoegen tot 1 pdf.

Instellingen, instellingen en nog eens instellingen. En wat is het hogere doel van de PDF? Aan de hand daarvan moet je je pdf maken.
allemaal vragen waar je jezelf een antwoord op moet geven voordat je een goede pdf kan maken van de bestanden die je hebt.
“even” een pdf maken, ik hoor het vaker. Meestal is het resultaat dan ook zo.

vertel eens wat je met de pdf wilt doen?

Je kunt ook Pages gebruiken, werkt ook prima.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom al die mensen hierboven het hebben over afdrukken, daar zegt de TS toch niets over…?

daarom zeg ik net, wat is de bedoeling met de pdf, waar gaat het voor gebruikt worden....

je maakt niet maar zo iets, heeft toch een doel?

@ Sven. Het heeft inderdaad helemaal niks met afdrukken te maken, maar het is wel een vreselijk handige tool uit het OS om ergens een pdf bestand van te maken.

de TS zegt eigenlijk helemaal niks... alleen over het maken van een pdf.

danmoet je daar toch een doel voor hebben??

of zou het zo zijn: Goh, wat zal ik vandaag eens doen? Weet je wat? Ik ga eens een pdf maken. dat lijkt me wel wat.

haha