Pdf meerdere pagina's naar 72 dpi

Hoe kan ik met acrobat professionel een hoog resolutie pdf van meerdere pagina's omzetten naar een van lage resolutie (72dpi)

onder 'file/archief' kiezen voor 'reduce file size'

Je kan ook het programmaatje pdf shrink hiervoor gebruiken dit werkt echt wonderbaarlijk goed! Had laatst een pdf gemaakt die was 25 mb en toen door pdfshrink heen toen was ie nog maar 1.6 mb.

http://www.apple.com/downloads/macosx/productivity_tools/pdfshrink.html

suc6 :smiley:

file size verandert niks hiermee

als je een postcript printer hebt kun je het doen vanuit de pagina instelling, gewoon het percentage veranderen en print naar bestand en dan in de opties bewaar als pdf. Daar kun je ookde resolutie instellen. volgens mij moet het dan lukken

eenvoudigste weg lijkt mij om de pdf opnieuw te bewaren als een ps-file en deze dan in een hotfolder bewaren, zodat automatisch de pdf wordt aangemaakt met de specificaties voor die betreffende folder.

aanmaken van een hotfolder :

maak een nieuwe map aan op bv je bureaublad, met de naam
‘lowrespdffiles’

open distiller
> in de menubalk bovenaan naar instellingen
>> gecontroleerde mappen
>>>selecteer de map die je zojuist hebt aangemaakt (bv lowrespdffiles)

nu moet je bij compressie enkele waarden invullen, hoe lager, hoe kleiner de pdffile uiteindelijk zal worden… kwaliteit middelmatig bv en 72-108 // 72-108 // 72-108 (jpg compressie)

voila dit zou je vooruit moeten helpen

servir frais

Onder het Menu 'Advanced/PDFOptimizer'. Je kunt dan de hele bups aanpassen en vervolgens bewaren.

Bedankt allen, ik heb het opgelost met pdfshrink. 2,7 mb naar 300kb!

greetz